Ga naar inhoud

Enigma's web interface en plugins

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben tegen het volgende aangelopen:

Ik mount bij het opstarten via nfs de hdd van mijn PC. Dat gaat met een scriptje die zoiets doet als: " mount ... ; sleep 2; wget -q http://localhost/cgi-bin/reloadRecordings ". Soms staat alleen mijn PC nog niet aan als ik de dreambox opstart, met als gevolg dat ik eigenlijk later dat scriptje nog eens uit zou moeten voeren om alsnog de schijf te mounten. Daarvoor leek mij de script plugin wel handig.

Maar daarbij lijkt zich het volgende probleem voor te doen: enigma start de plugin en gaat zitten wachten op diens uitvoer. De plugin start het script en gaat zitten wachten op diens uitvoer. Het script doet keurig de mount en de sleep, en dan de wget, maar de wget probeert kontact te zoeken met enigma. En die is druk bezig met wachten, met als gevolg dat er verder niets meer gebeurt (totdat ik vanuit een telnet sessie het wget commando kill, of misschien wget zelf stopt na een time-out). Enig idee of daar iets aan te doen is? Als enigma's web-interface in een eigen thread zou draaien zou het probleem er waarschijnlijk niet meer zijn.

Heeft iemand enig idee hoe die web-interface geimplementeerd is? Of suggesties hoe het op een andere manier voor elkaar te krijgen dat ik dat scriptje alsnog vanaf de dreambox zelf kan starten (PC staat een verdieping hoger, en voordat ik daar ben en getelnet heb etc zijn we ook weer even verder).

Geplaatst:

He wget niet doen vanuit de plugin als er geen verbinding gemaakt wordt is niet echt een oplossing: dan had ik het commando ook gewoon weg kunnen laten uit het script (met de gevolgen vandien, dat recordings.epl waarschijnlijk met een lege versie overschreven wordt etc). Het gaat erom dat je vanuit een plugin kennelijk niet via de web-interface de dreambox kunt benaderen (omdat je dan in een soort deadlock situatie terecht komt). Alleen de schijf mounten is niet genoeg: recordings.epl moet opnieuw door enigma gelezen worden, anders gaat het niet goed. En dat laatste krijg ik nou net niet voormekaar.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen