Bolliebol Geplaatst: 18 september 2003 Geplaatst: 18 september 2003 Gisteren bij ´t uitzetten van mijn dreambox bleef hij hangen op ´t laatste scherm. Nadat ik hierna de befaamde 3 knopjes indrukte en hij opnieuw opstarte, spinde de harddisk niet meer (een WD van 80Gb)Na verloop van tijd starte de dreambox wel door en ik heb nog beeld. Nu mijn vraag: Is de harddisk overleden of kan ik eventueel nog wat anders proberen. Snik, Bas
Ron Geplaatst: 18 september 2003 Geplaatst: 18 september 2003 WD800? Dan heb je er waarschijnlijk een uit de beruchte rotte reeks van slechte WD800 schijven. Er zijn van deze schijven al en hoop overleden in zowel de dreambox als in de normale pc als ik dat zo links en rechts van andere mensen hoor. Groetuh, Tox.
Gast Geplaatst: 18 september 2003 Geplaatst: 18 september 2003 wat je kunt doen is het volgende download het programma dlg66 van western digital sluit de hdd aan op de pc en start het programma vanuit msdos en schakel de hdd om naar udma 66 i.p.v udma 100 en je moet alle jumpers verwijderen bij master slave doe een keer met fdisk de harddisk paritition plaats de schijf terug in de dreambox en formateer de schijf opnieuw heb dat al een keer gehad met een wd vanaf die tijd loopt hij prima zal niet zeggen dat het bij jou zal werken maar je kunt het altijd proberen sucsess ermee
Bolliebol Geplaatst: 18 september 2003 Auteur Geplaatst: 18 september 2003 Thanks, Ik weet wat ik moet doen.............
Gast Geplaatst: 18 september 2003 Geplaatst: 18 september 2003 ik moet er wel nog even aan toevoegen dat de western digital bij mij op de externe voeding draaid en niet op de interne voeding want daar had ik ook wat problemen mee maar dat is een bekend probleem bij een hoop andere harde schijven die op de interne voeding die nog niet aangepast is draaien
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen