Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het lijkt mij handig om evt. add-ons die we gaan maken die gui functies nodig hebben te onwikkellen als plugins. Het voordeel van plugins is: Ze zijn makkelijk aan te roepen via blauwe knop en zijn te onderhouden buiten de enigma sources om. Je heb dan geen last van merge problemen van CVS. Tevens kunnen plugins, zoals iedereen wel weet, makkelijk geplaats worden in /var zodat ze onafhankelijk van image kunnen werken.

Ik wil kijken of ik handig framework kan maken om plugins te kunnen compileren. Dit zal gebaseerd zijn op de demo plugin uit de tuxbox sources. Op dit moment loop ik nog even te worstellen met dependencies.

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Geplaatst:

Ik denk dat we zoveel mogelijk de staandaard image moeten behouden, dus niet teveel in de bins en libs gaan worstelen.

Voordeel ervan is dat als er een update is van enigma we makelijker compatible zijn.

Inderdaad de plugins optie is intresant, van daaruit kunnen we dan andere dingen gaan aanroepen.

Geplaatst:

Ik heb een klein framework gemaakt die uitgebreid kan worden met echte plugins. Ik heb de demo plugin uit het tuxbox project gepakt en een simpele Makefile gemaakt om dat ding te bouwen. De Makefile is ontdaan van libtool/automake/configure om het makkelijk te houden.

De source zit in bijlage. Als je wilt bouwen heb je uiteraard de CDK nodig. Wel even paden aanpassen.

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Geplaatst:

Hoi ronaldd ik moet om het te laten werken nog het volgende toevoegen.

CC=powerpc-tuxbox-linux-gnu-gcc

CXX=powerpc-tuxbox-linux-gnu-g++

Anders gebruikt hij gewoon de gcc en g++ van mijn systeem.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen