djoek Geplaatst: 21 september 2003 Geplaatst: 21 september 2003 Steker er ook al een keer uitgetrokken uit het lichtnet.
Ronaldd Geplaatst: 21 september 2003 Geplaatst: 21 september 2003 Ik kan je het beste helpen als je de dreambox even aansluit met een seriele kabel en net zoals hierboven beschreven is de messages van het console even post. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
droopy Geplaatst: 21 september 2003 Geplaatst: 21 september 2003 Citaat: Ik kan je het beste helpen als je de dreambox even aansluit met een seriele kabel en net zoals hierboven beschreven is de messages van het console even post. Ronald Bedankt voor het snelle antwoord Ik heb het bovenste natuurlijk ook gelezen maar als nieuweling begrijp ik hier weinig van. Hoe en met welk programma kan ik de terminal mee laten lopen
Ronaldd Geplaatst: 21 september 2003 Geplaatst: 21 september 2003 Je kan dat in windows oa doen met HyperTerminal. Je hebt hier een seriele NULL modum kabel voor nodig die je connect tussen dreambox en PC.HyperTerminal moet je installen op directe vebinding naar com poort en de volgende parameters: 115200 baud 8 bits None parity 1 stopbit Ik weet niet precies waar je dat kan invullen in HyperTerminal omdat ik dat zelf niet gebruik. Als je dat hebt gedaan zet je de dreambox aan en wacht je op: Linux/PPC load: console=null root=/dev/mtdblock5 ro rootfstype=squashfs dan druk je snel op saptie en ga je verder zoals hierboven beschreven. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
droopy Geplaatst: 21 september 2003 Geplaatst: 21 september 2003 [citaat]Je kan dat in windows oa doen met HyperTerminal. Je hebt hier een seriele NULL modum kabel voor nodig die je connect tussen dreambox en PC.HyperTerminal moet je installen op directe vebinding naar com poort en de volgende parameters: 115200 baud 8 bits None parity 1 stopbit Ik weet niet precies waar je dat kan invullen in HyperTerminal omdat ik dat zelf niet gebruik. Als je dat hebt gedaan zet je de dreambox aan en wacht je op: Linux/PPC load: console=null root=/dev/mtdblock5 ro rootfstype=squashfs dan druk je snel op saptie en ga je verder zoals hierboven beschreven. Ronald [/citaat] Ik zal dit zeker een keer proberen maar ik had ondertussen een oudere bij mij goedwerkende ronaldimage geflashed en HAD nu hetzelfde probleem. (Ik heb een paar backups) Ik heb nu mijn laatste backup (dit is een jirkas) en die werkt nu wel. Voor dat ik weer ga experimenteren moet ik eerst weer wat moed verzamelen. Bedankt voor de hulp en ik hoop indien ik later zulke problemen krijg dat ik alsnog een beroep op u mag doen
Gast Geplaatst: 21 september 2003 Geplaatst: 21 september 2003 @Droopy Als je windows XP hebt in de classicmode, doe dan het volgende (als je alsnog hulp nodig hebt): (klik) Start (klik) Settings (klik) Control Panel (dubbelklik) system (selecteer tablad) hardware (klik) Device Manager (Zoek en open) Ports (COM & LPT) (dubbelklik) COM1 (of COM?) (selecteer tablad) Port Settings Hier kan je de instellingen veranderen zoals Ronaldd uitlegt. De Hyper terminal vind je onder Start, Programs, accessories, communications, hyperterminal. suc6
Gast Geplaatst: 22 september 2003 Geplaatst: 22 september 2003 @droopy Ik heb hetzelfde probleem gehad, nadat ik een settingslijst (gevonden op het internet) ge-upload had. Niets wilde meer opstarten. De oplossing bleek via serieel de erase-image uit te voeren, daarna weer de laatste originele firm en tenslotte de laatste Ronaldd er weer op. De settings opnieuw laten inlezen, uploaden naar de PC en zelf gaan editten. Nu werkt het weer perfect.
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 22 september 2003 Geplaatst: 22 september 2003 Citaat: @Droopy Als je windows XP hebt in de classicmode, doe dan het volgende (als je alsnog hulp nodig hebt): (klik) Start (klik) Settings (klik) Control Panel (dubbelklik) system (selecteer tablad) hardware (klik) Device Manager (Zoek en open) Ports (COM & LPT) (dubbelklik) COM1 (of COM?) (selecteer tablad) Port Settings Hier kan je de instellingen veranderen zoals Ronaldd uitlegt. De Hyper terminal vind je onder Start, Programs, accessories, communications, hyperterminal. suc6 Als je dat doet verander je het "voor altijd", je kan het ook gewoon in Hyperterminal opgeven. Als je Hyperterminal opstart, vraagt ie om een naam en welke compoort. Daarna krijg je een scherm waar je de instellingen kan aanpassen.
droopy Geplaatst: 22 september 2003 Geplaatst: 22 september 2003 Citaat: Citaat: @Droopy Als je windows XP hebt in de classicmode, doe dan het volgende (als je alsnog hulp nodig hebt): (klik) Start (klik) Settings (klik) Control Panel (dubbelklik) system (selecteer tablad) hardware (klik) Device Manager (Zoek en open) Ports (COM & LPT) (dubbelklik) COM1 (of COM?) (selecteer tablad) Port Settings Hier kan je de instellingen veranderen zoals Ronaldd uitlegt. De Hyper terminal vind je onder Start, Programs, accessories, communications, hyperterminal. suc6 Als je dat doet verander je het "voor altijd", je kan het ook gewoon in Hyperterminal opgeven. Als je Hyperterminal opstart, vraagt ie om een naam en welke compoort. Daarna krijg je een scherm waar je de instellingen kan aanpassen. Ik heb nog steeds het probleem, maar met jullie antwoorden zal ik zeker het weer eens gaan proberen Bedankt
droopy Geplaatst: 22 september 2003 Geplaatst: 22 september 2003 Citaat: @droopy Ik heb hetzelfde probleem gehad, nadat ik een settingslijst (gevonden op het internet) ge-upload had. Niets wilde meer opstarten. De oplossing bleek via serieel de erase-image uit te voeren, daarna weer de laatste originele firm en tenslotte de laatste Ronaldd er weer op. De settings opnieuw laten inlezen, uploaden naar de PC en zelf gaan editten. Nu werkt het weer perfect. Helaas; bij mij werkt het niet
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen