Gast Geplaatst: 20 september 2003 Geplaatst: 20 september 2003 Nu heb ik een misschien stomme vraag ivm "flash erase". Heb vandag de nieuwe image van ronaldd via ftp als "roots.cramfs" in de droomdoos gestekt en dan "manual update" gekozen. Hierbij heb ik dan een "erasing the flash" opgemerkt bevoor het "nieuwe" image ingespeelt word. Waarom moet er nog een tweede "flash erase" gebeuren??
Ronaldd Geplaatst: 20 september 2003 Geplaatst: 20 september 2003 Het flash is op gedeeld in partities. 2 daarvan zijn van belang. De ene is voor het image zelf de andere voor de settings. Op het moment dat je er een image in plaatst gebeurt de image flash erase vanzelf. Echter de 2e partities, die voor settings gebruikt wordt, is nog intact. Deze settings zijn vaakt niet geschikt voor de nieuwe image. Deze moet je dus erasen. Dat is de flash erase waar iedereen het over heeft. Deze gebeurt niet automatisch en moet handmatig worden gedaan door linker bovenkmop in te drukken tijdens booten. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 20 september 2003 Geplaatst: 20 september 2003 @ronaldd bedankt voor u uitleg. Heb vroeger dus ook de 2de flash erase gedan en de setting etc waren weg. Vandag heb ik het ma niet gedaan en de settings werken goed met u nieuwe image (het vorige image waar ook van u).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen