freaky Geplaatst: 20 september 2003 Geplaatst: 20 september 2003 ik zit al 2 dagen te zweten om het een en ander naar behoren te laten werken nou heb ik het volgende ik heb sinds een paar dagen adsl van wanadoo (light) daarbij zat zo'n usb modem nu heb ik dus een sitecom adsl home station (ingebouwde adslmodem en router hiermee probeer ik verbinding met internet te krijgen maar dat lukt dus niet ik alles al geprobeerd maar ik krijg geen verbinding met het net nou moet je dus je ip nummers automatisch laten configuren en dan krijg ik dus via de lan geen verbinding meer met de dreambox kan iemand mij misschien e.a uitleggen want ik word onder hand stapel gek van dat ding tja dat usb modempje werkt wel maar ik wil hem ook aan mijn db hangen Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Romeo_ Geplaatst: 20 september 2003 Geplaatst: 20 september 2003 ff een ding tegelijk.. Heeft je PC wel altijd internet ? Sluit je je usb-modem aan je sitecom (router) en je PC aan je router ? Zo ja : dan is het oplosbaar (je router geeft een ip-reeks thuis af en voor je pc/dreambox is dat wat van belang is.. je internetverbinding regelt vanaf dat moment je router) Stel dat bovengenoemde waar is : Vul dan je router ip-adres (10.x.x.x of 192.168.x.x) als gateway ip-adres bij je dreambox (en PC natuurlijk) En vul je wanadoo dns ip-adres bij je dreambox dns-ip-adres (voor de dns'en : is al 2 keer ook al gevraagd vandaag.. zoek-knop helpt je hierbij) The Source is Out There....
freaky Geplaatst: 21 september 2003 Auteur Geplaatst: 21 september 2003 nee ik heb dus een router met ingebouwd asdl modem de router werkt wel alleen met mijn modem krijg ik geen verbinding met internet alles gedaan volgens het boekje etc maar niks Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen