Ga naar inhoud


[Strong 8100] Strong 8100 met 3 schotel


Gast ddennis1997

Aanbevolen berichten

Hoi ieder,

 

Vorig weekend heb een ovale schotel gekocht waarop ik 3 koppen kan zetten. Daarbij heb ik een Disecq 2.0- 4 koppen schakelaar gekocht (stom niet goed deze board gelezen).

Kop 1: Astra 1

Kop 2: Astra 2

Kop 3: Hotbird

 

De Disecq schakelt goed als ik de hotbird als 2e kop aansluit. Geen problemen met astra 1 of hotbird, helaas geen astra2.

Daarna heb ik hem aangesloten als hierboven staat aangegeven. Astra 1 geen probleem, astra 2 kan hij wel zoeken (hem BBC gevonden) maar hij geeft geen beeld als ik de BBC wil zien. Hotbird zoekt hij niet en wil geen beeld tonen.

FW full multicam EDv2, EMTEC files.

 

Mijn vragen:

- hoe kan het dat de ontvanger toch (gedeeltelijk) een Disecq2.0 schakelaar kan bedienen?

- Hoe komt het dat hij wel kan zoeken maar niet kan weer geven van de astra2?

- In deze FW kan ik wel 4 schotels instellen. zijn er schakelaren die dit wel kunnen voor de 8100?

 

al vast bedankt,

 

dDennis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Gedeeltelijk werkende 4-standen diseqc switch? De strong kan normaalweg alleen een 2 standen switch schakelen, wat de grap van die 4 satellieten in de settings is is mij ook niet helemaal duidelijk.

De truuk die ik zou gebruiken is een 12 relais schakelen via scart pin8. (is al het nodige over geschreven)

 

Mogelijk kan het ook anders, maar volgens mij kan de strong alleen de eenvoudigste soort diseqc aan.

 

Als je meer wilt weten over het schakelen van de 12v switch moet je maar even op mijn homepage kijken.

 

Satq

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ddennis1997,

 

De Stong kan niet overweg met DiSEqC2.0 maar alleen met de zogenaamde "miniDiSEqC 1.0" ofwel je kan twee LNB's aansturen middels het meegeleverde signaal dat via je coax loopt.

Wel is er de oplossing met een 12V switch die dan weer tussen twee DiSEqC's kan schakelen en die je inderdaad zoals in het antwoord van Satq staat op je nummer8 pin van de scart kan zetten zodat je met de knop "tv/sat" kan schakelen.

Hoe ziet het er dan uit voor jou:

Coax van decoder naar 12V-switch "in"

12V-switch "A/out" naar DiSEqC 1, DiSEqC1 A=Astra1/B=Hotbird

12V-switch "B/out" Astra2

of als je een 4de LNB neemt Bijv:Hispasat of Sirius dan

12V-switch "B/out" naar DiSEqC 2.

 

Overigens is in het forum "Schotelpark"meer over gepost dus kijk anders daar eens.

Suc6

V8

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...