Ga naar inhoud


[Strong 8100] strong 8100


Gast

Aanbevolen berichten

probleem strong 8100

mijn strong is niet meer te patchen.

de laatste patch was terug naar orgineel.

volgens mij is hij niet dood,alle nl zenders werken

met het seca2 pasje.

ik heb het op drie pc" geprobeert,alles gaat goed

tot ik op start duw.

de printer zegt dan,dit document kan niet worden afgedrukt

nu heb ik iemand gesproken die denkt dat de

eeprom in de strong vol zit of is vervuild

weet iemand hier meer van

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelf heb ik de reciever van bil ook proberen te patchen onder Win98, zonder succes.

In mijn ogen moet het aan de reciever liggen.

Kabels en instellingen zijn OK

 

Opmerking: Wees er ook zeker van dat de printerpoort niet wordt afgevangen door een netwerk driver. Hoe kan ik deze opmerking op mijn pc nakijken.

 

Opmerking: Soms ligt het probleem niet aan de software, maar wordt deze veroorzaakt door een condensator welke niet goed functioneert.

De condensator is te vinden op het printje welke achter het voorfront zit.

De condensator kan een foutieve werking van de microcontroller veroorzaken, welke bij een startup altijd een reset-puls moet geven naar de microprocessor op het board.

De oplossing is om de condensator leeg te laten lopen zodat de microcontroller weer goed functioneert.

Voer de volgende stappen uit:

1. Schakel de ontvanger uit en schroef deze open.

2. Haal het display uit het voorfront en zoek naar een condensator van 0,22uF, welke

gebruikt wordt als batterij (deze is groen en heeft de vorm van een batterij)

3. Sluit de twee pinnen kort gedurende enkele seconden.

4. Zet de ontvanger weer in elkaar, vergeet niet om de connector van het displayboard

weer terug te plaatsen.

5. Wanneer we nu de ontvanger weer aanzetten geeft het display "OK" weer, het is

nu weer mogelijk om de software te laden. Deze uitleg heb ik van Rebels afgehaald. In hoevere moet je elektronisch op de hoogte zijn om je reciever uit elkaar te halen.

Groeten

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Bij de eigenschappen van de printer, details, printerpoort toewijzen kun je zien of lpt1 ook aan een netwerkpoort is gekoppled.

 

De condensator ontladen is een eenvoudig klusje, op mijn site staat wel een fotootje welke dat is, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

 

Als de unit in CHArgeur komt zie ik het condensator probleem niet zo zitten

 

Wat voor kabels hebben julie gebruikt, toch niet elke keer de zelfde printerkabel hoop ik.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ook gehad, gewoon op verzenden drukken.

Dat werkt.

Op het moment dat je op verzenden drukt krijg je of "OK" of hij begint gewoon te uploaden.

 

Tot nu toe is het 3 keer goed gegaan bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reciever geeft waiting parallel negociation

Komt dus in CHA mode staan.

Nee we hebben niet steeds de zelfde kabel gebruikt.

De kabels die ik gebruikt heb, zijn al 20 keer gebruikt op een srt8100. Nooit een probleem geweest.

Printerpoort toewijzing staat alleen LPT1

Foto gevonden bedankt. Moeten we misschien eens proberen.

arti3007 kun je eens beschrijven wanneer je besloten hebt om de condensator kort te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het lijkt me erg onlogisch maar staat bij julie bijde niet perongeluk de printer "off line" of wel "afdrukke onderbreken".

 

Ik kan het me niet voorstellen maar goed, je weet het maar nooit. (zie wachtrij-scherm onder het menu Printer)

 

En die condenstor even kortsluiten kan geen kwaad, hij is overigens na een paar uurtjes van de 220V meestal ook leeg. (klok is dan gereset volgens mij)

 

Suc6

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

satq

die strong van mij staat bijna nooit

aan.

ook niet op standby.

ik kijk nl altijd met mijn humax.

het zal er toch niet aan liggen dat die

condensator leeg is ????

de printer staat trouwens on line

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik denk niet dat de condensator het probleem kan zijn, volgens mij is dat hoofdzakelijk bedoelt voor het klokje in het toestel, net als het 32 Khz kristal kan het toch wel degelijk wat temaken hebben met de werking van de receiver, kortsluitem is een eenvoudig truukje, dus probeer dat toch maar eens.

 

Zover ik het kan zien doen julie alles goed en lijt het toch een beetje een hardwarematige storing.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bil,

Als je Strong in de modes "CHA" komt dan moet er geen probleem zijn in de zin dat er iets "stuk" zou zijn en zou het patchen moeten lukken.

 

Zelf al zeker 30 keer mijn twee Strongs gepatched en hoe vaker je het doet hoe nonchelanter je wordt.

Zo heb ik me een keer rot gezocht naar het zelfde probleem als dat jij aangeeft en toen bleek dat ik vergeten was de "generic printer" als standaardprinter in te stellen.

 

De melding die jij in je eerste bericht aangeeft is volgens mij deze:

"Dit document kan niet worden afgedrukt, het papier is op of de printer staat niet aan, controleer de printer etc. etc."

en dat betekend toch echt dat er iets misgaat in de overdracht ofwel kabel,printerinstelling,poortinstelling.

 

Dat de eeprom vol zit heb ik nog nooit gehoord.

 

Welke originele software heb je er terug ingezet? Toch wel die software die ook daadwerkelijk bij jouw Strong hoort, hoop ik? Je meldt dat het een Strong 8100 is dus moet je de V22 er in gezet hebben, toch?

suc6

V8

 

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...