Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet dat ik hier vast veel commentaar op zal krijgen, maar ik doe het toch, na lang overwegen, ik wil graag iets proberen met Auto Update, wat heb ik daar voro nodig en kan iemand mij dat geven, ik wil beginnen met 0019, ik heb iets gehoord over PPUA`s enz. kan dat? bedankt iedereen die de moeite neemt om mij te helpen..

Geplaatst:

@ericssont20s, eigenlijk is dit relatief eenvoudig te maken.<P>Je hebt 'n Goede Pic.hex nodig die de kaart instaat stelt om de key's te updaten als deze tenminste autoupdating zijn.<BR>Verder heb je 'n eeprom 'hex' of 'bin' nodig. Bij Duckfiles kun je de juiste file vinden.<P>Je hebt ook 'n geldige MK01 key en 'n PPUA nodig. Deze twee samen vormen de sleutel (wat ’n toepasselijke naam) tot het autoupdating maken van de provider!<P>Het invullen van de MK01 key en ’n PPUA (editen van je eeprom file) kun je het beste met PicBinEd v1.24 doen, deze editor is makkelijk en overzichtelijk in het gebruik.<P>Nog even iets over de PPUA en waar die voor dient, de PPUA is ’n onderdeel van ‘n ‘asymmetrische’ versleuteling. De PPUA is samen met de MK01 de publieke sleutel (hoe raar dat ook klinkt) die normaal gesproken in de chipcard van de klant (beter gezegd de abonnee van bijv. C+) zit.<BR>Aan het einde van de maand verstuurd de provider ’n update key in de vorm van ’n ‘cell Relay’ (payload + header). De key is in dat geval de ‘payload’ (de lading) en de ‘header’ wordt gevormd door ‘n encryptie code (beter gezegd ’n verificatie code)die vanuit en door de provider zijn ‘private sleutel’ is samengesteld!<BR>Komt deze overeen met ’n verwacht patroon/uitkomst van de publieke sleutel (MK01 en PPUA) dan zal aan jou de update worden verstrekt en worden jouw maandkey’s opgewaardeerd en de datum springt weer ’n maand verder. <P>Nu rijst bij jou natuurlijk de vraag “hoe kom ik aan geldige MK01’s en PPUA’s”. Dat is nu net het vervelendste van dit verhaal, je komt er namelijk bijna niet meer aan. Iedereen die ze bezit houdt ze angstvallig voor zich. <BR>Ze zullen nog eerder geneigd zijn om hun schoonmoeder af te staan dan de MK01’s en PPUA’s. Deze ‘onwil’ (als je het zo oneerbiedig mag noemen) is voortgekomen uit het fijt dat in het verleden veel mensen met de allerbeste bedoelingen hun MK01’s en PPUA’s weggaven aan mensen die er om vroegen. Hiertussen zaten ook grapjassen van de providers zelf, die op hun beurt eenvoudig aan de hand van de vergaarde MK01’s en PPUA’s ze uitschakelden. Met als gevolg dat op deze key’s geen updates meer binnen kwamen.<P>Ik kan je wat dat betreft allen maar aanraden om het internet af te struinen naar sites waarop deze beschikbaar worden gesteld. Een zo’n site is bijv. 'bidousoft' die op hun site 'n aantal MK01's en PPUA's publiek hebben gemaakt (eigenlijk speciaal om er mee te loggen).<BR>Ik kan hier nu wel aan je vragen om me jou e-mail adres te geven zodat ik je de URL kan toesturen, maar dan staat deze 'topic' binnen de kortste keren bol van de 'ik ook' aanvragen!!! <BR>Het liefst zou ik de URL hier gewoon plaatsen, maar ik denk niet dat de moderator dit op prijs zal stellen! <BR>Probeer daarom eens met deze zoekmachine <A HREF="http://www.google.com" TARGET=_blank>http://www.google.com</A> tot 'n bevredigend resultaat te komen, gewoon even bovenstaande site naam invullen!!!<P>Hier wil ik het nu even bij laten!!!<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Geplaatst:

Redcat,<P>bedankt voor je uitleg.<P>stel nu dat je een werkend setje hebt met<BR>de juiste autoupdate info, en je gaat een<BR>maand op vakantie. als de nieuwe keys gestuurd worden staat de receiver niet aan.<P>wat dan?<P>cheers, pda

Geplaatst:

@pda, dat is geen probleem want je krijgt altijd de nieuwe maand key's 'n maand vooruit. Dat wil zeggen dat je bijv. aan het einde van deze maand (juli) niet alleen de key's van de maand augustus krijgt maar ook die van september. <BR>Eigenlijk heb je de augustus key's al de vorige maand gekregen, want er wordt altijd 'n maand vooruit verstuurd.<P>Dus als je 'n maand op vakantie bent is er dus niets aan de hand, dit is ook de achterliggende gedachte van de providers waarom ze 'n maand vooruit de key's al updaten.<P>Ben je nu langer dan twee maanden op vakantie (geef me dan even door welke werkgever je hebt want dan wil ik daar ook wel werken) dan is er nog geen man over boord, want dan zal bij het inschakelen van de ontvanger het kanaal van die specifieke provider even 'n paar minuten tot 'n half uur op zwart blijven. Zolang duurt het namelijk gemiddeld voordat je de juiste update binnen krijgt. Het is namelijk niet zo dat de update maar één keer per maand wordt verstuurd, hij wordt continu de hele maand door meegezonden met de 'data flow'.<P>Je kunt dit zelf voor de grap eens uittesten door met 'n editor oude maand key's van bijv. maart/april erin te zetten. Als je nu de kaart in de ontvanger stopt zul je zien dat het kanaal eerst zwart is waarna hij na verloop van tijd de update uitvoerd en jij dus weer beeld hebt. <BR>Eigenlijk hoef je helemaal geen maand key's in te vullen, ook dan komt er na verloop van tijd de update binnen en zul je weer beeld hebben op dat kanaal (en alle ander kanalen van die specifieke provider). Dit alles werkt natuurlijk alleen als je geldige MK01's en PPUA's hebt, maar dat spreekt voor zich!<P>Ik hoop dat het je nu 'n beetje duidelijk is.<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Geplaatst:

Redcat, Heel tof van je om zo te reageren, <BR>Ik de laatste tijd vele andere reacties gelezen op deze site, ga zo door,<P>groeten Ron wink.gif" border="0

Geplaatst:

ook mijn dank redcat is ook voor mij weer leerzaam en ik denk voor veel anderen ook.<P> brombeer

Geplaatst:

@Redcat<P>Coole uitleg ... nu nog steeds wachten op de DS9 files voor Funcard he smile.gif" border="0<P>Greetz<P>Pinneke

Geplaatst:

@pinhead, ik blijf het toch 'n beetje vreemd vinden dat men met het ontwikkelen van de DS9 file er voor gekozen heeft om voor 'n variant van de picard2 kaart te keizen en niet voor de funcard!<P>De funcard heeft wat processor betreft genoeg in huis en ook de EEprom is groot zat.<P>Maar ja, wie ben ik, ze zullen hun redenen er wel voor gehad hebben. Er zit denk ik dus niks anders op dan even zo'n kaartje te bestellen, want ik wil me hier toch eens in gaan verdiepen.<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.