Gast Geplaatst: 16 juli 2001 Geplaatst: 16 juli 2001 Hoi, <P>Ik heb even een klein vraagje aan jullie intensieve gebruikers, ik heb namelijk een philips ontvanger in combinatie met een seca kaart. Maar ik merk dat steeds meer kanalen niet meer te zien zijn met mijn ontvanger (kiosk, tequila). Nu denk ik erover om een nieuwe decoder te kopen. Welke ontvanger adviseren jullie. Dus welke seca ontvanger is momenteel de beste keus om te kopen! of zal mijn nieuwe ontvanger ook problemen krijgen met de codering van deze kanalen.<P>Alvast bedankt voor jullie tips!!<BR>Groeten<BR>Johan
Gast Geplaatst: 16 juli 2001 Geplaatst: 16 juli 2001 hoi johan<P>ik zelf zit met een humax 5400 en daar<BR>heb ik helemaal geen spijt van je kan er<BR>een hoop zenders en radio kanalen in kwijt<BR>en het werkt perfect dat apparaat<BR>alleen je hebt er wel een seca module bij nodig maar dat is de prijs wel waard<BR>met die module hoef je niet vaker je kaartje opnieuw te doen en bij die philips is het meestal na een paar dagen al weer over maar de beslissing ligt bij jezelf of je er wat geld voor over hebt<P>grz spacenld
Gast Geplaatst: 16 juli 2001 Geplaatst: 16 juli 2001 Wat bedoel je precies met een seca module? Werkt deze anders dan mijn seca 24c16 module die ik maandelijks met de nodige keys moet vullen? heeft zo'n seca module (?)niet deze keys nodig?<P>weet jij mischien een site waar ik iets meer te weten kan komen over zo'n seca module!<P>groeten<BR>Johan
Gast Geplaatst: 16 juli 2001 Geplaatst: 16 juli 2001 johan jij hebt een philips ontvanger daar gaat dat kaartje meteen in zonder wat maar bij die humax heb je een module daar gaat het kaartje in en dan de module in de humax <A HREF="http://www.hetsatelliethuis.nl/home.html" TARGET=_blank>http://www.hetsatelliethuis.nl/home.html</A> <BR>en kijk daar ff rond dan zie je van zelf wel ci modules staan<P>grz spacenld
Gast Geplaatst: 16 juli 2001 Geplaatst: 16 juli 2001 philips ontvanger is seca,bij humax kan je zelf bepalen wat voor systeem je wilt.de4500 is irdeto en je kan er 2 systemen bij voegen naar keuze. dit doe je door een systeem modulle er bij te kopen bijv seca,je kaartje kan je nog steeds gebruiken
Gast Geplaatst: 16 juli 2001 Geplaatst: 16 juli 2001 Als ik deze module nog steeds mijn seca kaartje moet stoppen, dan zal de frequentie waarin ik nieuwe keys moet laden ook niet echt veranderen of wel soms?<P>Verder is mijn volgende vraag dan, als ik met deze ontvanger zelf bepaal welk systeem ik kies seca of irdeto, welke zou ik dam moeten kiezen? Ben ik niet altijd gebonden aan seca als ik de canal+ zenders tequila en kiosk wil ontvangen?<P>Sorry dat ik zo door blijf vragen maar zijn weinig plaatsen waar kennis genboeg is om deze vragen anders beantwoord te krijgen. <P>Groeten<BR>Johan
Gast Geplaatst: 16 juli 2001 Geplaatst: 16 juli 2001 @monderman, de Humax 5400 is gezien zijn mogelijkheden op dit moment de beste ontvanger!<P>Deze ontvanger heeft één embedded (interne) Irdeto CAM en de mogelijkheid om nog eens twee CI modules voor het decoderen van andere systemen (bijv. SECA, Viaccess, enz.) erbij in te steken.<P>CI modules zijn bouwgelijk aan de PCMCIA kaarten die je in je laptop kunt steken (denk daarbij aan 'n modem). In deze CI modules zit 'n stukje hardware die de randvoorwaarden schept om 'n bepaald coderingssysteem te decoderen. Je hebt dan nog wel 'n smartcard (echte abonnements kaart of bijv. 'n goldcard waarop je zelf de key's zet) nodig. Deze smartcard steek je in de CI module.<P>Nu is er 'n patch die je op de Humax 5400 kunt zetten (allcam v2.3NL) die het mogelijk maakt om via de embedded Irdeto CAM ook de coderingssystemen SECA, Viaccess en Betacrypt te decoderen. Er zijn daarvoor speciale hexfiles te vinden op het internet die je op 'n goldcard zet en die dan de ontvangst van deze coderingssystemen regelt.<P>Dus je hoeft eigenlijk helemaal geen SECA module aan te schaffen bij de aankoop van de Humax 5400 om de door jou genoemde providers te kunnen ontvangen. Het is wel zo dat wanneer je gebruikt maakt van dit soort hexfiles je wat beperkt bent in de omgang van de key's. Zo is het met dit soort hexfiles op dit moment nog niet mogelijk om ze autoupdating te maken.<P>Wat betreft de geldigheid van jouw key's voor de Philips ontvanger nog even het volgende, ik heb zelf naast de Humax 5400 ook nog 'n Philips PSX 7071 SECA ontvanger. De key's die ik daar voor gebruik houden het net zolang uit als bij de Humax ontvanger. Dus het is niet zo dat je vaker key's moet veranderen bij jouw Philips, als dit wel het geval is gebruik je gewoon de verkeerde files voor je kaart!<BR>Ook kun je gewoon je huidige kaart in 'n SECA CI module gebruiken.<P>Er begint trouwens weer 'n beetje licht aan de horizon te verschijnen voor de standaard SECA ontvangers. Het is met behulp van 'n editor nu eindelijk mogelijk geworden om de kanalen te editen waardoor je niet meer met die radio kanalen zit opgescheept als je naar nieuwe kanalen gaat scannen. Door deze ontwikkelingen zou het mij niet verbazen dat binnenkort ook de regio/landen code wordt opgespoort en uitgeschakeld.<BR>Dan worden deze standaard SECA ontvangers voor heel wat mensen weer interessant!<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>
Gast Geplaatst: 16 juli 2001 Geplaatst: 16 juli 2001 De Humax 54oo is een Iredto ontvanger waar 2 sloten in zitten voor cams voor andere codering systemen. Je kunt er dus een cam voor Seca (Astoncrypt 1.05) of bijv. Viacess bijplaatsen. <P>Je kunt ook dit apparaat "patchen" zodat ie voor alle drie de systemen geschikt gemaakt wordt.<P>Als je geen Iredto hoeft of patchen wilt, dan kun je ook de 5300 kopen, die heeft standaard al Viacess.
Gast Geplaatst: 16 juli 2001 Geplaatst: 16 juli 2001 Jongens bedankt voor jullie uitleg wordt enorm gewaardeerd!!!! <P>Verder heb ik zelf ook de philips 7071, en ik lees ook een beetje uit jouw verhaal dat jij denkt dat het probleem met de landen codes nog wel opgelost gaat worden. Want dat is namelijk mijn angst. Ik kreeg niet echt het gevoel dat voor dit probleem oplossingen voor handen leken te zijn, er waren wel af en toe wat 'geruchten'over events in je kaartje laden. maar ik heb er al heel wat tijd ingestopt maar geen success. <P>Dus wat is jullie mening daar over, zit er een oplossing in het verschiet wat betreft de landen codes of wordt dit toch een gebed zonder einde?<P>Groetjes<BR>Johan
Gast Geplaatst: 16 juli 2001 Geplaatst: 16 juli 2001 Ik denk zelf dat er wel 'n oplossing voor dit probleem komt.<P>Een paar maand geleden was het volgens de meesten niet mogelijk om 'n kanalen editor te maken voor de Philips, en zie daar er is nu al 'n editor. En als de regio/landen ook nog eens in de flash.bin zit (die zet je namelijk weer terug in de ontvanger als je de kanalen hebt geedit) zoals @Murdock verwacht, dan is het volgens mij echt 'n kwestie van tijd dat die code wordt gevonden.<P>Je zit natuurlijk wel in de vakantie tijd en zullen heel wat sat-hobbyisten nu in 'n warm land op het strand liggen en zich nu niet bezig houden met dit probleem!<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>
Gast Geplaatst: 17 juli 2001 Geplaatst: 17 juli 2001 Ja inderdaad,ik ben er zo één.<BR>Zit inderdaad in Spanje te luieren in de zon.<BR>Moet toch zeggen,onrechtstreeks neem je toch je hobby mee op reis.Zo zit ik wel naar tv te kijken terwijl mijn GW kaartje het hier allemaal doet,en gelukkig is er nog het board dat ik nog kan lezen.Die microbe kan ik echt niet thuis laten :-)) lang leve de sathobby,zonnige groeten vanuit Spanje
Aanbevolen berichten