Ga naar inhoud


Trage Lan verbinding


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een crosover UTP kabel en een nulmodem kabel gelegd tussen mijn nieuwe dreambox en Pc met windows XP.

Er is een verbinding en ik kan uploaden, maar deze upload gaat niet sneller dan 5 kb/s voor een firmware upgrade metdreamUp214b.

Met DreamBoxEdit 1.64 geeft hij aan connected en toch lukt het niet om files te uploaden.

Ik had een Humax 5400. Maar deze dreambox 7000 is voor mij nieuw en het wil alsnog niet lukken. Kan iemand mij zeggen wat ik eventueel fout doe? Dank bij voorbaat aan allen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb reeds een andere crosover kabel gehaald met hetzelfde resultaat. Mijn moederbord is een Asus A7N8X met twee maal lan en tevens twee lan verbindingen. Een Nvidea en een 3com. Ik heb beide geprobeerd, met telkens hetzelfde resultaat. Mijn gewone internetverbinding via kabelmodem op de Pc verloopt normaal. Het IP adres voor de dreambox heb ik ook aangepast en nog steeds verloopt alles traag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Philips,

Bij mij duurt dit ook ongeveer een tiental minuten. Maar de snelheid bedraagt dan maar 5 tot 10 kb/s. Mijn Humax was vroeger veel sneller over één seriele kabel. Ik dacht dat het uploaden naar een dreambox met een UTP kabel en een seriele kabel sneller kan. Zeker omdat ik op de foto in de gebruiksaanwijzing op pag. 44 zie dat de verbinding loopt aan 1550 kb/s. Ergens loopt er iets mis maar ik ben er nog niet aan uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien ik bij 'Start' 'uitvoeren' in XP 'ipconfig' intik, dan flitst er een zwarte dosbox over het scherm en weg is het het zwart scherm. bij netwerkverbindingen geeft mijn computer als ip op '169.254. 27.188. Ik heb het IP adres van de dreambox staan op '169.254. 27.187.

Het uitrekken van de nulmodem kabel helpt niet.

Het is me tot nu toe (na drie dagen klooien) ook nog niet gelukt om met de settingseditor DreamBoxEdit16.4 of settingsedditor Dreamedit110b3, de settings van Joske of een andere in de dream te laden. Scannen via sateliet gaat wel. In de settingsedditor 'Test IP connection' geef hij aan dat deze test succesfull verlopen is. maar de files inladen lukt niet. Zeer moeizaam af en toe eens een bitje en de duur bedraagt dan 6 uur of meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een dosbox tevoorschijnn te toveren doe je het volgende.

klik: start

klik: uitvoeren

type: cmd

klik: ok

 

In de dosbox die dan verschijnt type je dan het volgende:

ipconfig /all

 

Ik ben benieuwd wat daar voor resiltaat uit komt.

 

Oja.... Het resultaat in de dosbox kunt je gewoon copieren en in het volgende bericht je plakken....

 

Still dreaming about the box.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]

© Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

 

C:\Documents and Settings\Ria Claesen>ipconfig/all

 

Windows IP-configuratie

 

Host-naam . . . . . . . . . . . .: ria-7b9w832ul4j

Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:

Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend

IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee

WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

 

Ethernet-adapter LAN-verbinding 3:

 

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: pandora.be

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

NVIDIA nForce MCP Networking Adapter

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0C-6E-7D-6A-C4

DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja

Autom. configuratie ingeschakeld. : ja

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 213.118.107.54

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 213.118.107.1

DHCP-server . . . . . . . . . . . : 195.130.132.99

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 195.130.130.3

195.130.130.131

Lease verkregen . . . . . . . . . : zaterdag 27 september 2003 18:47:16

Lease verlopen . . . . . . . . . : zaterdag 27 september 2003 20:47:16

 

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

 

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

3Com 3C920B-EMB Integrated Fast Ethernet Controller

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-26-54-10-E3-88

DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja

Autom. configuratie ingeschakeld. : ja

Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.27.188

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0

Standaardgateway. . . . . . . . . :

 

C:\Documents and Settings\Ria Claesen>

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Duurt je upload 10 minuten zit je dus alleen via de seriele kabel te uploaden.

2. Een humax is helemaal niet sneller! De firmware voor een humax is alleen 9 tot 10 keer kleiner!

3. Hebben alle mensen met deze snelheden dus geen goede TCP/IP verbinding met hun dreambox.

4. Het is maakt niet uit welk IP je in de dreambox zet als je DreamUP 2.14b gebruikt want Dreamup wijst zelf een IP toe via de loader die naar de box serieel geupload wordt.

 

Tox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
14. Het is maakt niet uit welk IP je in de dreambox zet als je DreamUP 2.14b gebruikt want Dreamup wijst zelf een IP toe via de loader die naar de box serieel geupload wordt.

Ik vraag me alleen wel af welk IP adres er dan wordt toegewezen als je zoals in dit voorbeeld 2 netwerkkaarten en dus 2 IP adressen hebt.

Still dreaming about the box.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb reeds twee verschillende crosover kabels gebruikt en geen verbinding tot stand kunnen brengen. In het Forum vind ik ook geen oplossing. Het lukt wel serieel. Hoe krijg je der een kanalenlijst in als de settingsedditors een ipverbinding nodig hebben? Alles inscannen is een optie maar het is leuker als ik de boel aan het communiceren krijg. Gaat ook vlotter. Wie zoekt die vindt. Iets doe ik fout, alleen weet ik nog niet wat er fout loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...