Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een e-tech router(broadband switch router) waar ik 2 computers heb aangesloten. Kan ik via deze router bestanden delen? Moet ik soms via de main menu van de router iets veranderen.

Ik heb ook geprobeerd om met XP een thuis netwerk in te stellen maar dit is nog steeds niet gelukt weet iemand misschien raad????

Geplaatst:

Ja hoor, daar hoef je in principe niets aan de router aan te passen. Wat je kan proberen is om beide pc's in de zelfde werkgroep te zetten. (Eigenschappen van deze computer en dan bij computernaam)

Daarna een map delen (rechtermuisknop op de betreffende map en dan delen)

Geplaatst:

oke, maar als ik delen mappen heb aangemaakt in de ene computer kan ik die dan gelijkertijd op de andere computer zien hoe moet ik dit precies doen?

Geplaatst:

ik weet het niet exact waar, maar je moet in het menu van de e-tech bij WAN zijn. daar even een vinkje weg halen/of plaatsen, dan kun je de andere pc benaderen. ik kan het niet controleren om dat ik de e-tech niet meer heb maar ik had dit ook toen ik de router pas had en nadat ik dit veranderd had kon ik mijn andere pc's wel benaderen.

gr.BOGIE.

Geplaatst:

ik heb hier een XPhome laptop en W98 PC in een netwerk en het werkt prima. Inderdaad op beide computers een netwerk aanmaken met de zelfde werkgroup naam en aangeven welke mapen (of drives) je wilt delen. Daarna onder mijn computer, network places, view workgroups kijken en je ziet welke computers op het netwerk ziten.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Geplaatst:

Bedankt voor het antwoorden van mijn vraag.

Ik heb het toch weten op te lossen.

Moest bij mijn lanverbinding nog een Netbeui toevoegen.

Dit was dan ook de oplossing voor mij. Mijn netwerkverbinding werkt nu.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen