Ga naar inhoud

Kanaal Digitaal op deze ontvanger?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik sta op het punt een Sunkai DSR 2003 te kopen (ik weet het, geen topmodel maar ik heb al twee Topfield topontvangers met harddisk etc en voor de logeerkamer maakt me het niet veel uit). Voor 125 Euro kan het niet gek zijn nietwaar?

De handleiding verteld me dat het een ontvanger is met twee Mediaguard slots (dus geen CAM), Disqecq 1,2 is. Kan ik hierin een kanaal digitaal kaartje proppen zodat ik de nederlandse zenders kan ontvangen? Ik ben een tikje in de war met Irdeto en Mediaguard.

Geplaatst:
Citaat:
Kan ik hierin een kanaal digitaal kaartje proppen zodat ik de nederlandse zenders kan ontvangen? Ik ben een tikje in de war met Irdeto en Mediaguard.

Met een officieel kaartje moet het normaal gezien lukken gezien deze zowel in seca2 als in irdeto uitzenden. Gezien je alleen over 2 mediaguard (seca) lezer beschikt heb je dus een seca2 kaart nodig.

Gerdy

Geplaatst:

Ik heb een kaartje van Kanaal Digitaal van 6 weken oud. Officieel als maar kan (ik heb voor elke ontvanger een apart abonnement).

Mathijs Kok

Geplaatst:

Waar is het probleem dan? Wil je zekerheid dat dat toestel goed werkt, vraag dan een demo bij de verkoper MET officiële kaart (neem eventueel jouw geactiveerd kaartje mee)!

Gerdy

Geplaatst:

Een demo in een supermarkt de grootte van een klein dorp? Ik woon in Frankrijk:-)

Het probleem zat hem slechts in het feit dat ik niet wist of een Mediaguard slot genoeg was. In de war door de Irdeto (weet nog steeds niet goed hoe die twee samenwerken).

Geplaatst:

In principe moet dat mediaguard slot een Nederlandse Canal Digitaal kaart aan kunnen, maar ik vermoed dat ze zelf alleen de Franse kaarten getest hebben.

Kun je de receiver niet terugbrengen als het niet werkt?

Geplaatst:

Met een beetje pech zit er een landencode in de ontvanger. Daar zijn de Fransen nogal gek op.

Mijn nicht die in parijs woont heeft een C+ kaart via haar ouders aangeschaft. Binnen een paar uur begon de ontvanger te zaniken om een Franse kaart. De Nederlandse werd niet meer geaccepteerd.

Na aanschaf van een nieuwe ontvanger had ze het zelfde probleem.

Het merk moet ik je schuldig blijven. De eerste was gehuurd bij een bepaald pakket.

Groeten,

Gerrit

Geplaatst:

Mathys, ik denk dat je een risico loopt met aldaar een mediaguard toestel aan te kopen!

Mijn advies: geen testmogelijkheid? Niet kopen!

Gerdy

Geplaatst:

Vandaar dat je het beste een goedkope ontvanger kan kopen die al uitgetest zijn met de officiele C+ kaart.

Ook neem ik aan dat je nog vrienden hebt in Holland die dan eens kunnen kijken voor een goedkope ontvanger of officiele goedgekeurde ontvanger voor je.

Dat moet in het door jouw genoemde bedrag echt wel lukken...

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen