woogy Geplaatst: 2 oktober 2003 Geplaatst: 2 oktober 2003 ik heb een film opgenomen in TWEE TS-bestanden ik heb die geconverteerd naar MPV en MPA als ik ze aan elkaar zet heb ik de volledige film ------------------------------------------ in TMPGenc heb ik de twee bestanden toegevoegd aan EEN TRACK ik heb ook een menu met chapters aangemaakt met beelden uit beide MPV en MPA bestanden de lengte van mijn project is 3.5 GB dit zou probleemloos op een DVD moeten passen ------------------------------------------ Wat ik ook probeer, TMPGenc blijft enkel het EERSTE bestand schrijven in een DVD folder de menu items van het tweede stuk film staan in het keuze menu maar de inhoud is er niet bij geschreven de geschreven folder is slechts 440 MB groot ipv 3.5 GB ------------------------------------------ kan het iets te maken hebben dat ik met een TRIAL versie werk? ook als ik een APARTE TRACK toevoeg voor het tweede video bestand krijg ik TMPGenc niet zo ver om dat tweede bestand te schrijven Weet iemand raad? woogy
Gast Geplaatst: 2 oktober 2003 Geplaatst: 2 oktober 2003 Volgens mij is er een probleem met de geconverteerde bestanden (en waarschijnlijk ook met de originele TS). Wanneer er corrupte data in het bestand zit, houdt tmpeg er gewoon mee op. Ook wanneer de duurtijd van het video en audiobestand niet hetzelfde is, stopt tmpeg bij het einde van de kortste file. Probeer het gewoon eens met een ander bestand. Ik heb dit probleem al enkele keren gehad en tot nogtoe geen manier gevonden om dit te repareren...
woogy Geplaatst: 2 oktober 2003 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2003 ik vermoed dat het eerste bestand zelfs er niet helemaal op staat alleen het eerste chapter ik zal eens proberen zonder chapters toch blijft overeind : het kan toch niet dat, omwille van een video bestand met een eventuele fout, dit niet kan geschreven worden het zou toch normaal moeten zijn dat een edit programma die fouten kan ondervangen
Gast Geplaatst: 2 oktober 2003 Geplaatst: 2 oktober 2003 Ja, je zou dat verwachten, maar dat is blijkbaar niet het geval... Het is trouwens soms zo (bij DS.jar tenminste) dat reeds bij het omzetten van TS naar mpv/mpa een stuk van de audio wegvalt omwille van fouten in de TS...
bartbnl Geplaatst: 2 oktober 2003 Geplaatst: 2 oktober 2003 Ik ben ook niet zeker of de dreambox wel "op een nette manier" afbreekt wanneer er overgestapt wordt naar de volgende file (op gop grenzen enzo). Als je bv probeert een .ts.001 bestand los te converteren dan lijkt het resultaat vaak nergens na, omdat aan het begin van zo'n file vaak de headers missen die een mpeg decoder nodig heeft om de stroom te kunnen decoderen. Dus het kan goed zijn dat het aan elkaar plakken gewoon niet goed gaat. Ik gebruik meestal maar gewoon ds.jar (eventeel pvastumento als je niet meerdere geluidssporen hebt). Wat ik wel jammer van die pakketten vind is dat er meteen een hele gop (group of pictures) weggegooid wordt (met het bijbehorende geluid) als er iets fout gaat. Bij het afspelen op de dreambox van het orginele bestand met fouten blijft het geluid vaak nog goed, en wordt er alleen hier en daar wat beeld herhaald. Maar het zal wel lastig zijn om weer in een fatsoenlijk mpeg-formaat te krijgen zonder opnieuw te moeten gaan encoden. Gewoon in het uncompressed framebuffer laten staan wat er al stond is niet zo moeilijk.
Hoppy Geplaatst: 2 oktober 2003 Geplaatst: 2 oktober 2003 welke TMPGEnc heb je gebruikt ? versie ?? Ik gebruik Plus 2.5 Je kunt ook met ProjecX of ds.jar de .mpv + .mpa files laten maken en daarna met TMPGEnc DVD Author (versie 1.5) direct de zaak in DVD formaat omzetten. Als dit gereed is kun je deze afspelen dan wel branden.
Gast Geplaatst: 3 oktober 2003 Geplaatst: 3 oktober 2003 De laatste keer heb ik via good old dos (of command in win2000 of XP) simpelweg "copy /b xxxx.ts+xxx.ts.001 new.ts" gedaan om één nieuw bestand te maken. Dit bestand bleek naadloos door te lopen!
woogy Geplaatst: 3 oktober 2003 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2003 ik gebruik 1.5 waar haal je trouwens 2.5? kan je ff een link posten? thx woogy
woogy Geplaatst: 3 oktober 2003 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2003 Citaat: Als je bv probeert een .ts.001 bestand los te converteren dan lijkt het resultaat vaak nergens na, je kan dit wel door een beginfile te nemen van eventueel een andere film maar met dezelfde eigenschappen althans met mpg bestanden kan dit werken, ik heb het nog niet geprobeerd met ts bestanden
Hoppy Geplaatst: 4 oktober 2003 Geplaatst: 4 oktober 2003 Voor de duidelijkheid: Er zijn twee versies van TMPGEnc programma's. TMPGEnv Plus 2.5 en TMPGEnc DVD Author 1.5. Zie ook: Website TMPGEnc producten Je kunt in ieder geval van die site een 30 dagen versie downloaden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen