Ga naar inhoud


[Strong] Codering instellen of ECM met FTA


friendlyguy_100

Aanbevolen berichten

Wie weet het (M_Z vanuit de Philips ??). Mij valt op dat in de nieuwe (spaanse) kanalenlijst die brOther bijlevert bij Multicam-ED4, dat hij ALLE kanalen FTA zet. Is dit nu omdat de codering vanuit de ECM wordt bepaald??? Of is dat vergeten werk??

 

Houdt dit in dat kanalenlijsten voor de ED-versie, waar alles op FTA gezet kan worden, dan niet meer gebruikt kunnen worden voor oude FW?

 

Wat doet de receiver als hij tegenstrijdige info krijgt. Een ECM die zegt seca en veld codering dat Irdeto aangeeft. Of andersom, of pak een andere combinatie????

 

 

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

 

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien geef ik een iets te kort antwoord nu, ik heb niet veel tijd momenteel:

 

Het kan op twee manieren:

1. De firmware vraagt de ECM waarde zoals die in de kanalenlijst staat (zo werkt het momenteel bij de Philips)

2. Of de firmware vraagt de codering op via de statusbyte (zo werkte het voorheen bij Strong)

 

Als de firmware werkt volgens 1. maakt het dus in het geheel niets uit wat er bij de statusbyte staat. Het is of het ene, of het andere.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...