Ga naar inhoud


[Strong 8100] 8100 met "out of order, update failure" in display


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een 8100, dood, die alleen héél soms als je 'm op de 220 zet bovenstaande boodschap in het display geeft.

Zet je 'm dan uit/aan is die boodschap weer weg en de doos weer dood.

Het ding stond al 4 maanden zo bij die mensen, dus het zal wel het resultaat van een mislukte C+ OTAupdate zijn....

 

Nou ben ik best handig met strongetjes, maar met deze krijg ik toch echt geen kontakt, en hij heeft niet zoals de 8000 een elcootje bij de eprom om kort te sluiten, dwz, ik zie 't niet...

Iemand ideetjes, behalve opsturen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Deze melding heb ik nog nooit gezien, is dus nieuw voor mij, maar ik heb wel wat tips waar je mee zou kunnen aanvangen.

 

Ik weet niet of je bekent bent met de SRT8000 loader software, je kunt dit vinden op de strong-site, bij Marc of bij Rebel en nog wel meer sites.

(er staat op mijn eigen stite wel wat links bij "strong repair")

 

Kijk eens wat er in het strong-loaderscherm verschijnt als je hem aan drukt, en probeer eens wat er gebeurt als je hem in CHA zet (door [menu]+[->] ingedrukt te houden bij aanzetten.

 

Al je in CHA komt is er geen probleem, verschijnt er ook maar iets in het loader scherm, dan is het probleem ook nog niet zo groot.

 

Het zou ook nog kunnen zijn (omdat hij de ene keer wel start, en de andere keer niet) dat het hem niet in een update zit, maar een een haperende verwerking van de data doordat er een voedingsspanning niet helemaal fris is fo zo.

 

Ik denk dat er wel wat van te maken is.

 

Probeer maar eens even wat, en dat elkootje wat je bedoelt zal er een zijn die op de display print zit. ALs je ontvanger een dag uit is is die ook leeg volgens mij.

 

 

Satq

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, helaas, ik zeg toch al "dat ik best wel handig ben met strongetjes"?

Geen CHA dus, ook niets in het loader scherm, geen reactie op control C en ga zo maar door, en ik bedoel dus dat elkootje van de 8000 bij de eprom op de hoofdprint, jij bedoelt de dikke kondensator op de displayprint....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hmm, ja, dan wordt het lastig.

 

Alle voedingsspanningen zijn ook inorde?

 

Ik heb een keer een SRT8100 gehad die ik niet meer in cha kon krijgen, deze gaf iets van CW1234546789ABCDE in het loaderscherm bij het opstarten.

^c leek helemaal niets meer te doen, echter als ik ^c indrukte op ket moment of vlak nadat ik de spanning aanschakelde voerg hij wel weer op acces code.

(dit ging nog leng niet gemakkelijk)

 

Mogelijk kun je dat nog eens proberen al heb ik er een hard hoofd in.

 

Ik heb de flashrom van een 8100 nog nooit uitgelezen, er ie iemand op het boad die wil beweren dat hij er een heeft laten proggen maar op de vraag naar de prom inhoud heb ik nooit antwoord gehad.

 

Satq

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik krijg alleen soms een x of een y of beide in het loaderscherm.....

Ik begin nu aan het 32 MHZ kritalletje te twijfelen, ik hoor niets op die freq als ik daar op af stem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 Mhz?

 

Hmm, ik wet dat er een van 27 in zit, en wat 4Mhz dacht ik voor de qpsk demodulator, en op de dislpayprint zit nog iets van 32,??? KHz, ik dacht niet dat er 32 MHz in zit dus probeer eens met een scoop te meten of er signaal uit je kristalletje komt.

 

Een enkele letter in je loaderscherm komt wel vaker op je scherm door aanschakelen.

^c drukken bij aanzetten doe dus niets, ja meet tch eens even of de kristallen wat doen, je weet maar nooit.

 

 

Satq

 

 

 

Satq

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch echt dik 32 KHz hoor.

 

Dit kristal is hoofdzakelijk voor het klokje, de meeste klokjes lopen op 32768 Hz oftewel 32,768 Khz.

 

Zet de oscilloscoop er maar eens op als je een periode van 30 á 31 uS meet dan is het goed.

 

Satq

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Eeh sloop je (quarz)horloge, zet dat kristal er eens in?

Wel een lopend horloge/klokje gebruiken natuurlijk anders weet je nog niet of hij stuk is of niet.

 

Bouw een kristal testertje of haal gewoon een nieuw horlogekristal.

 

Als je geen oscilloscoop hebt zijn er niet veel andere opties lijkt mij.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren even de display print in een andere Strong gezet, dat werkte.

Dus toch de mislukte software-update vrees ik.

Toch raar dat ik 'm dan niet kan benaderen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het kan eventueel zijn dat een of twee van de knopjes knopjes op het display board bediend waren. (door slechte montage van het toetsenmatje)

Als ik [menu] en [ok] ingedrukt houdt krijg ik ook "update error" of zoiets in het scherm.

 

Mogelijk doet hij het weer als je hem terug zet.

 

Satq

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk de knop "menu" en het pijltje naast de display eens in.

Zet dan de orginele software erin , laat hem dan draaien op sbs6 na het inlezen van de kanalen , als ie dan de patch draaid is ie weer goed en kan je weer kijken.

 

Deze fout komt alleen als er via de satelliet iets fout is gegaan.

 

Dus alleen op te lossen door de firmware er opnieuw in te zetten .

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zou het niet meer moeten doen (het displayboard)

 

Dus dat kan het niet zijn (of snap ik het weer niet.)

 

De enige optie lijkt mij opnieuw de firmware erin , en gaan met de banana.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...