Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Willen jullie eens mee denken over het volgende:

Op mijn linux-pc blijken de door de dreambox opgenomen Mpeg's (.TS) gewoon afspeelbaar.

Nu de dreambox ook een linuxbox is, zou toch in principe daarop x-windows als client moeten kunnen draaien. Daarmee wordt dan een schat aan linuxprogramma's beschikbaar.

Het display en de x-server zou natuurlijk niet op de dreambox passen, maar wel op een linux of windows-pc (met x-server, bv X-WIN32) zichtbaar moeten kunnen worden.

Kan dit of kan dit niet en, zo ja, wie weet hoe een en ander zou moeten.

Geplaatst:

Redenen waarom het niet handig is :

-1- Er draait een (zeer) gestripte versie van linux (meeste commando's zijn bijv. van busybox)

-2- Framebuffer moet aanstuurbaar zijn (wie maakt dat stukje ?)

-3- Het is een powerpc @ 250 MHz : wil je alles tegelijk ? of alleen als linuxdoos gebruiken (neem dan een X-Box)

The Source is Out There....

Geplaatst:

De oplossing zou zijn als iemand xdirectfb zou porten naar de dreambox want zover ik het in de korte tijd heb kunnen zien, is de 'laag' tussen de box en de tv namelijk directfb.

Ik kan door omstandigheden niet inloggen op mijn machine, maar als je in de README kijkt, zie je een aantal opsommingen staan. Als deze aanwezig zijn, heeft het misschien zin dit aan te kaarten in het developmentforum voor de dreambox op dit board om te kijken of er een release kan komen incl. xdirectfb.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen