sinto Geplaatst: 3 oktober 2003 Geplaatst: 3 oktober 2003 Vrijdag, 3 oktober 2003 - Hackers hebben een manier gevonden om via een nog niet gepatcht lek in Internet Explorer een Trojaans paard genaamd Qhosts-1 binnen te loodsen. Diverse beveiligingsbedrijven waarschuwen voor Qhosts-1, een programmaatje dat als het eenmaal op een pc is geïnstalleerd, een hacker de macht geeft om alle opdrachten op die pc op afstand uit te voeren. Daarvoor maken hackers gebruik van een bepaalde html-pagina waarbij een popup-venster verschijnt. Als het venster bekeken wordt, wordt automatisch het Trojaans paard (het bestand Aolfix.exe) geïnstalleerd. De banner blijkt geïnstalleerd te zijn op de server van hostingprovider FortuneCity.com. Qhosts-1 verandert de dns-gegevens in de pc zodat de gebruiker naar andere websites wordt geleid als hij bijvoorbeeld www.google.com intikt. De dns-servers waarvan het Trojaans paard gebruikmaakt, blijken te staan bij Everyone's Internet in Texas. Qhosts-1 maakt gebruik van het zogeheten ObjectData-lek in alle Windows-versies met Internet Explorer 5.0, 5.5 en 6.0. Op 20 augustus bracht Microsoft hiervoor al een patch uit, maar deze bleek niet te werken. Volgens Network Associates (NAI) vormt Qhosts-1 geen grote bedreiging omdat zichzelf het niet, zoals een virus of worm, verspreidt naar andere computers. Nadat diverse beveiligingsbedrijven melding maakten van Qhosts-1, hebben FortuneCity en Everyone's Internet de servers waar de banner op draaide, offline gehaald. Een woordvoerder van Microsoft raadt Windows-gebruikers aan om de laatste Windows-updates te installeren en het beveiligingsniveau in Internet Explorer aan te passen zodat het programma een waarschuwing geeft als er een verdacht programma wordt gestart. bron . antikraak sinto's rule.....fun for everyone...
Ome Merde Geplaatst: 3 oktober 2003 Geplaatst: 3 oktober 2003 en hier vind je de beschrijving hoe je het 'virus' kan traceren en elimineren. merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 12 oktober 2003 Geplaatst: 12 oktober 2003 Niet gelukt. Heb alle aanwijzingen gevolgd. Maar kom nog steeds niet in Google. Help me alstublieft, anders moet ik misschien allerlei onzinnige vragen gaan stellen op dit board die ik normaal zoek in Google. Alvast bedankt.
Gast Geplaatst: 12 oktober 2003 Geplaatst: 12 oktober 2003 Nu wel gelukt. Ik kom weer in Google. Ik heb alles nog een keer uitgevoerd en toen lukte het.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen