Ga naar inhoud


Stab HH100


THE TURK

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik voor het eerst een satb hh100 gemonteerdIk gebruik een humax5400. Het ging vrij vlot. Paal waterpas. stab op 52 graden. Schotel er op. Richten op Sirius. Humax op een Sirius zender. Hij ging draaien naar 5 graden. Met de humax gecorigerd naar 0 graden. EEn beetje zoeken met de schotel(links rechts enz.), en ja hoor beeld. Darna een voor een de satelieten ingesteld op de humax ( ik moest steeds 5 graden naar westen draaien.). Dit alles binnen een uur. Nadat ik alles had met redelijk goede beeld kwaliteit.(sirius zelfs 100%). Heb ik de settings van mijn humax geladen naar mijn pc.

 

Maar vandaag ging het mis. Ik probeerde een zelfde soort mootor dus een stab 100 te monteren bij een kennis van me. Ik dacht nou het moet vlot gaan. Nee dus. Ten eerste heb ik mijn aangepaste settings in zijn hummie geladen.

Met heel veel moeite kon ik de sirius vinden. (stab had ik net als bij mij ingesteld op 52 graden.) De rotor liet ik draaien naar bv Astra 19.2. Bij mij stopt de rotor op ongeveer 14 graden. Maar bij hem ging hij door naar 19,2. Het leek er op dus dat mijn aanpassingen niet is meegenomen. Ik dacht nou ok met de hand dan maar. Handmatig naar ongeveer 14 graden, maar geen beeld. Schotel met 2 graden omlaag wel beeld. Ik de paal controleren ja hoor hij is waterpas (zelfde waterpas gebruikt als bij mij.) Voor de motor heb iktussen 45 en 55 graden alles getest. Ik krijg de rotor niet goed. steeds die 2graden verticale verschil.

 

Wat doe ik fout. En waarom zijn mijn aanpassingen niet overgekomen. Graag help.

 

Dankje wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


probeer het eens bij schotels ik denk dat er toch iets met de elevatie niet goed staat zoals afgebeeld in de stap handleiding

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...