Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Shimai, je kan gelijk hebben hoor. Maar ik zit nog steeds met het volgende. Als je op sirius zit op heveel graden zit je motor dan. IS dat 5? Als dat zo is denk ik niet dat je hispasat of panamsat kan ontvangen.

Geplaatst:

Shimai,

ik denk dat jij in je reakties te hard door de bocht gaat. Jij beweert in je postings dingen die beslist niet waar hoeven te zijn. o.a. het volgende dat een schotel aan de achterkant waterpas zou moeten staan. Dit ligt aan het type/merk schotel. Het is maar net welke snede ze hebben gebruikt uit een (denkbare) parabolische schotel om de off-set schotel te maken. Ook leg je mensen de achtergrond niet uit. Dit is voor een aantal mensen ook niet belangrijk, alleen het resultaat geldt, maar voor andere mensen kan dat juist weer heel belangrijk zijn.

Dat jij het het verhaaltje achter het afstellen van een schotel snapt staat buiten kijf, je hebt er immers al tig gedaan maar anderen moeten het ook begrijpen en dat is het punt wat ik hier wil maken.

Word vooral niet kwaad en blijf vooral posten.

groeten,

Geplaatst:

The Turk, waar Sirius op staat is weer niet van belang het gaat met mijn methode om de Astra 19,2 Sirius volgt dan vanzelf wel ergens rond de 5graden maar daar kijk je dan niet meer naar, als Astra 19,2 goed staat ga je gewoon van je dak af hoor en de rest volgt vanuit de woonkamer met de afstandbediening.

Geplaatst:

Hoi,

De as van de rotor staat alleen vertikaal op Sirius, bij de andere kantelt hij natuurlijk. Ik neem Sirius omdat dit enige satelliet is die het meest zuidelijk staat.

Het is ook zo dat Sirius de satelliet is die het hoogst "hangt", dus de motor moet dan ook het hoogste punt bereiken bij die satelliet, en dat kan alleen als hij volledig vertikaal staat.

Ik zou eens willen dat er iemand naar het asje van zijn motor wil kijken als deze op Sirius staat.

Staat dit vertikaal of niet.

Ik heb een stab120 motor en bij mij staat het dus vertikaal, ( ik heb het zo afgeregeld) en ik ontvang alles van 30° oost tot 46° west.

Verder oost zitten bomen.

Ik wil maar zeggen hoe dat ik mijn schotel heb afgeregeld.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

The TURK

Je zegt dat je je stab op 52 graden hebt gezet. Onder welke hoek heb je de schotel dan op het asje van je stab gezet??? Op mijn schotel kan ik dit niet goed aflezen dus heb ik de methode van shimai toegepast.

Als je je schotel afstelt op astra 19.2 dan komt sirius toch ook vanzelf. Maakt dus eigenlijk niet uit als je de stab maar op de juiste stand zet. Sirius is erg sterk en op astra zitten wat zwakere transponders dus kun je hem daar beter uitrichten.

Mark

Geplaatst:

Markwe

Als ik de stab op 19,2 zet en ik kan astra ontvangen denk ik dat ik sirius ook net kan ontvangen. Maar alles wat daarna op west zit niet denk ik . Dan zit ik net boven de clark lijn.

Geplaatst:

Nou let op.

De Stab die je hebt is er voor geconstrueerd dat deze als hij van oost naar west, of andersom, draait hij je schotel mee laat kantelen om zo juist de clark belt te laten volgen. Je moet er dus voor zorgen dat je schotel die op je Stab zit op de juiste hoek ingesteld is. Volgens mij en Shimai dus ook moet je de Stab dus laten doen waar hij voor gemaakt is en dat is dus de clark belt volgen. Dit houdt dus in dat je de schotel dus evenwijdig aan je Stab mastje moet zetten anders ben je dus je Stab aan het tegen werken. En het evenwijdig zetten van de mast en de schotel doe je het gemakkelijkst door deze dus allebij waterpas te zetten. Als je dit dus voor elkaar hebt gekregen dan moet je de Stab achterover kantelen, en misschien wel op 52 graden zoals je zegt maar dat is nogal een grove schaal dus zegt Shimai richt hem op de Astra 19.2. Je kunt het ook op de nile 7 doen als je dat wil maar die zit nou net weer onder de clark belt en is nogal zwak.

Mark

Geplaatst:

Dit topic mag dicht hoor aan "ik denk" daar hebben we niets aan, je probeert het en het werkt of het werkt niet.

Maar ga niet discusieren als je niets probeert.

Ik steek er dus geen tijd meer in!!!!!!!!!!!

Geplaatst:

Ik heb de HH120, en dezelfde vraag, had eerst de motor op het dak, weet zeker dat wanneer ik toen Sirius koos de motor naar 5gr draaide. Heb nu de schotel aan de muur gehangen en na het aansluiten weer Sirius geselecteerd maar nu staat die net iets links van de 0 gr op de rotor. Geen settings veranderd in de receiver. Rara....?!?

Ik beide gevallen ontvang ik van Hispa tot Turksat, maar AMOS bijv weer niet. (88CM Triax)

Graag wil ik weten wat je STAB motor aangeeft als je Sirius hebt en welke breedtegraad je hebt ingevuld in de USALS van je receiver.

Raphie

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Geplaatst:

Ik heb het met mijn Stab HH100 als volgt gedaan. Eerst breedtegraad & lengtegraad ingevuld voor USALS, in mijn geval Latitude 50,83 en longitude 4,33. Heb hem dan laten draaien naar sirius (motor draait dan bijna 1 graadje naar het oosten). Dan uitrichten tot max signaal bereikt op sirius en de klus was geklaard. Ik ontvang alles van 57 Oost tot 45 West met een 72cm, behalve Amos natuurlijk, Nilesat doet het zelfs ook maar enkel bij mooi weer.

Denk dat je best je exacte longitue & latitude nacheckt en dan wordt het uitrichten een makkie met USALS

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen