Ga naar inhoud

Strong, Nokia, Pioneer enz: binnenkort ALLEEN nederland te ontvangen!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een aantal bezitters van de Strong 8000 ontvangers heeft sinds de afgelopen<BR>weken een probleem, dat om de 10 minuten het beeld op de nederlandse zenders<BR>wegvalt. Na enige tijd komt het beeld (en geluid) weer terug.<P>Vandaag heb ik hierover met Strong gebeld en die verklaren het volgende:<P>"Deze klacht betreft gebruikers van de Strong 8000 met software versie 15. De<BR>oorzaak van het wegvallen van beeld en geluid is de poging van Canal Digitaal<BR>om de software in de ontvanger geschikt te maken voor het 'selectief dicht<BR>timmeren van de ontvanger', zodat straks alléén nog maar het nederlandse seca<BR>pakket kan worden gekeken en ook z.g. 'piratenkaarten' (maar ook originele<BR>kaarten!) voor de buitenlandse kanalen niet meer werken.<P>Het probleem kan op 2 manieren worden opgelost:<BR>- Nog enkele dagen geduld hebben, dan stoppen deze updates<BR>- De software versie van de strong upgraden naar versie 20<P>Let wel, als versie 15 gebruikt blijft worden, zullen elke keer als er updates<BR>worden uitgevoerd dit soort klachten blijven ontstaan. Als software versie 20<BR>WEL is geinstalleerd in de ontvanger, is het een kwestie van tijd tot het<BR>moment daar is dat alleen nederland kan worden ontvangen (zoals bijv. bij de<BR>'oude pace' ontvangers).<P>De reden waarom beeld en geluid wegvalt zit hem in het feit dat software versie<BR>15 deze update niet kan verwerken. Na de UPDATE van software versie 20 (waar<BR>men nu mee bezig is) heeft Canal Digitaal volledige controle over jouw<BR>software.<P>Het aan- en afslaan van de ontvanger kan ons inziens gevolgen hebben voor tv en<BR>versterker installaties van klanten (het aan en afschakelen gebeurt met een<BR>luide 'TIK'), het updaten is ronduit slecht getest (er zijn ook al ontvangers<BR>door overleden), ook wij (Strong) kennen nog beslist niet alle gevolgen.<P><BR>Wij (strong) kunnen hier niets aan doen, de verantwoording ligt volledig bij<BR>Canal Digitaal."<P>======================<BR>MOMENTEEL TREFT DIT ALLEEN NOG MAAR DE STRONG, MAAR DE VERWACHTING IS DAT<BR>DITZELFDE OOK ZAL GEBEUREN MET ALLE ANDERE OFFICIELE CANAL+<BR>ONTVANGERS!!!!!!!!!!!!!!!<BR>======================<P>Het advies van Strong Nederland is, dat gebruikers zich maar eens moeten<BR>verenigen, alleen dan kan tegen een monopolist als canal digitaal een vuist<BR>worden gemaakt.<P>Speciaal met dit doel is de volgende communitie in het leven geroepen, sluit je<BR>ajb massaal aan!!!!!!<P>communities.msn.nl/gebruikersverenigingcanaldigitaalontvangers

Geplaatst:

@sjaak: als je zakken zijn gerold en je komt bij het politie buro en je krijgt als antwoord 'ach meneer, dan pint u toch gewoon even opnieuw? Kleine moeite...', ben ik benieuwd of je ook zo reageert...

Geplaatst:

@babylon, <BR>Heb meerdere bankpasjes hoor!!!!<BR>En het moet natuurlijk niet te makkelijk worden... Heb een Pioneer en daar kan je met behulp van Jtag altijd nog de soft terug zetten, of dat je dan nog kan kijken??? confused.gif" border="0 <BR>Maar dat is gewoon een kwestie van tyd laugh.gif" border="0 <BR>Sjaak<p>[ 26-09-2001: Message edited by: Sjaak ]

• 2 weken later...
Geplaatst:

gepubliceerd op<BR>communities.msn.nl/gebruikersverenigingcanaldigitaalontvangers/<P>==================================<BR>Beste Canal+ ontvanger bezitter,<P>De afgelopen dagen is er wat over- en weer gemaild over de hier besproken<BR>onderwerpen.<P>Eén van de fabrikanten heeft aan hopperguide vriendelijk doch uitdrukkelijk<BR>gevraagd dit onderwerp heel even te laten rusten, en publicatie van de aan hen<BR>gestuurde brief uit te stellen tot het jan/feb nummer van Hopperguide, dit<BR>nummer verschijnt in December.<P>Er is blijkbaar al behoorlijk wat overleg tussen de fabrikanten en Canal+ en<BR>men wil graag wat tijd "om tot een juridisch (beter) onderbouwd antwoord te<BR>komen". Wat de inhoud van dit 'antwoord' zal zijn is mij nog niet helemaal<BR>duidelijk, maar ik begrijp dat ook de fabrikanten een duidelijk verhaal tégen<BR>Canal+ willen opstellen.<P>Ik verzoek (nogmaals) iedere lezer van dit bericht zich aan te sluiten bij deze<BR>gebruikersgroep<BR>(http://communities.msn.nl/gebruikersverenigingcanaldigitaalontvangers/) zodat<BR>duidelijkheid ontstaat, over het aantal mensen dat zich stoort aan de acties<BR>waaraan gebruikers worden blootgesteld.<P>Het verzoek aan een ieder om nog even geduld te hebben tot het antwoord is<BR>'gebakken', ik ga er van uit dat dit niet lang op zich laat wachten. Uiteraard<BR>hebben we niets meer aan een antwoord als alle dozen al zijn 'dichtgetimmert'.<P>Iedereen al vast bedankt voor zijn/haar reacties op de community!<P>Eerdere posting:<BR>================<P>Verzonden: maandag 1 oktober 2001 13:40<P>Aan: satredactie@veronica.nl<P>CC: hopperguide@hoppers.nl<P>Onderwerp: Lezerspost<P> <P>L.S.<P>STEL:<P>Je hebt zojuist voor fl. 385.975,- incl. BTW een mooie glimmende sportwagen<BR>gekocht. Een makkelijk te bedienen bruut monster, zo stond in de folder maar<BR>jij hebt alleen verstand van de buitenkant en wat is hij mooi!<P>Na een half dagje rijden zie je plots op de benzine meter dat het nivo onder<BR>een verantwoord nivo is geraakt, dus je stopt bij tankstation en vult de tank.<BR>Je sluit je auto af en loopt naar binnen om af te rekenen.<P>Bij buitenkomst gooien net 3 heren van de politie je motor compartiment dicht<BR>met de melding 'zo, die is geupdate'. Verbaasd vraag je natuurlijk wat er aan<BR>de hand is! Het blijkt dat de heren de motor hebben geupgrade naar een 4<BR>cylinder bromfiets achtige motor en de reden, zo vertellen ze je, zit hem in<BR>het feit dat met deze motor in zo'n auto, de wagen wel eens harder dan 120km/u<BR>zou kunnen rijden, vandaar de 'kleine' aanpassing. Verbouwereerd vraag je of de<BR>heren zoiets wel vaker doen en of ze wel zeker weten dat deze motor in je<BR>nieuwe auto wel goed gaat werken. Hier wordt geen antwoord op gegeven, maar<BR>navraag bij de importeur leert, dat men dit soort acties 'zomaar' doen, zonder<BR>enige vorm van test, voorbereiding of verschil tussen merk, model of type.<BR>En-passant meldt de importeur je ook nog even dat het beslist niet goed is voor<BR>allerlei zaken die met je auto te maken hebben en dat men vreest dat het best<BR>mogelijk zou kunnen zijn dat door het uit- en inbouwen andere ongewenste<BR>bijverschijnselen kunnen optreden.<P>Belachelijk verhaal toch? Nee, blijkbaar helemaal niet, want dit is de keiharde<BR>realiteit voor veel bezitters van 'originele canal+ ontvangers'. Men beleeft<BR>deze dagen veel het wegvallen van het nederlandse televisie signaal, en dit<BR>komt, aldus importeur Strong Nederland BV, door het updaten van de software,<BR>zodat 'de ontvangers dichtgetimmerd kunnen worden tegen de z.g. piratenkaarten<BR>en voor ontvangst van buitenlandse signalen'. Ongevraagd wordt de software van<BR>de ontvanger vervangen voor nieuwe software, waardoor onder andere de<BR>buitenlandse canal+ signalen niet meer kunnen worden gedecodeerd (ook niet met<BR>een originele kaart, maar aan illegale praktijken deden we al niet!).<P>Dus waar ik een ontvanger kocht van bijna fl. 1000,- heb ik straks na mijn<BR>verhuizing naar Frankrijk een leuk statief voor mijn schemerlamp, want hij<BR>accepteert alleen maar een nederlandse kaart en díe mag ik niet gebruiken<BR>conform artikel E-14 op het aanvraag formulier van canal+, in een ander land<BR>dan nederland!<P>De suggestie van de diverse importeurs/distributeurs (strong, philips, nokia,<BR>pioneer etc) is de gebruikers van dit soort ontvangers te laten verenigen (de<BR>updates kunnen niet alleen schade aan de ontvangers maar ook aan de<BR>randapparatuur zoals versterker en tv aanrichten), hiervoor is de volgende<BR>MSN-communitie gestart:<P>communities.msn.nl/gebruikersverenigingcanaldigitaalontvangers/

Geplaatst:

Dag mensen,<BR>Zou het kunnen???<BR>Dat Plus of de K's je tv naar de kloten helpen?<BR>Nou, Asscom, gepatch en met GW aan op K5, Panasonic 100 Hz breedbeeld 14 maanden oud.<BR>Plotseling beeld zwart, Huuuu??? zeker weer<BR>een truuc. Shit,m wat ruik ik nou??<BR>Ja hoor tv bijna in de fik! Alles uitgezet.<BR>Monteur erbij, Ik ook met mijn neus in de tv<BR>gekeken, afijn, hij zei dat er twee weerstanden in het middenfrequent gedeelte zwart waren. Tv meegenomen, bleek ook de hoogspanningstrafo stuk te zijn.<BR>Op mijn vraag of het mogelijk was een signaal te sturen waardoor je tv als het ware overgemoduleerd werd en daardoor defect kon<BR>raken. Volgens deze monteur kon dat wel degelijk. Hetzelfde als je je audio luidsprekers met een flinke blokgolf of zaagtand zou uitsturen.<P>Nou ja, kan toeval zijn, of toch niet??<P>dextron.

Geplaatst:

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by Dextron:<BR><STRONG>Dag mensen,<BR>Zou het kunnen???<BR>Dat Plus of de K's je tv naar de kloten helpen?<BR>Nou, Asscom, gepatch en met GW aan op K5, Panasonic 100 Hz breedbeeld 14 maanden oud.<BR>Plotseling beeld zwart, Huuuu??? zeker weer<BR>een truuc. Shit,m wat ruik ik nou??<BR>Ja hoor tv bijna in de fik! Alles uitgezet.<BR>Monteur erbij, Ik ook met mijn neus in de tv<BR>gekeken, afijn, hij zei dat er twee weerstanden in het middenfrequent gedeelte zwart waren. Tv meegenomen, bleek ook de hoogspanningstrafo stuk te zijn.<BR>Op mijn vraag of het mogelijk was een signaal te sturen waardoor je tv als het ware overgemoduleerd werd en daardoor defect kon<BR>raken. Volgens deze monteur kon dat wel degelijk. Hetzelfde als je je audio luidsprekers met een flinke blokgolf of zaagtand zou uitsturen.<P>Nou ja, kan toeval zijn, of toch niet??<P>dextron.</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Volgens mijn heb jij teveel films gekeken!

Geplaatst:

Als je even door het board heen bladert zul je zien dat het probleem met de strong 8000 al maanden geleden is opgelost.<BR>updaten naar V2.0 en dan de ppvNed3 eroverheen.<BR>Draait bij mij en vele anderen al maanden.........

3 X VU+ duo (1.5 TB HD & OpenPLi 2.0)

Dreambox7020/Maxtor 6Y080L0

Wavefrontier

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.