bonanzaradio Geplaatst: 7 oktober 2003 Geplaatst: 7 oktober 2003 Lees hoe Emboca het heeft laten doen doe dat ook en het is ok. Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2003 Geplaatst: 7 oktober 2003 piepschuim (PS 0) is een niet watervast en niet rotvast materiaal (een verpakkingsmateriaal met open cellenstructuur) XPS zou wel kunnen (drukvast en watervast) het hangt echter allemaal af van de opbouw van je plat dak. is het een geisoleerd dak waar de opbouw als volgt is: - dampdichte folie - isolatie - dakfolie (een of tweelaags) dan hangt het samen met de isolatie materialen die daarin gebruikt zijn. Een steenwol / glaswol dakplaat (harde persing) zal onherhoepelijk door puntbelastingen een deuk op den duur vertonen waar dan ook de dakfolie kan gaan scheuren. LEK PUR (polyurethaanschuim) is er ook in twee versies welke iets langer druk weerstaan kan. Rysolschuim dakplaten zijn onder langdurige belasting vergaan tot poedervorm en brokkelen dus steeds verder af waardoor de hele opbouw met tegelvoet wankel kan worden. een hele goede drukverdeellaag is: de dakbedekking goed schoon vegen er een aantal rubbergranulaattegels op leggen dan je tegelvoet met de betontegels als ballast op en het dakgrind weer netjes aanvegen tot de randen van de tegelvoet. rubbergranulaat tegels bestaan uit hetzelfde spul als die "rubberen tegeldragers" die de dakdekkers mee hebben. Maar het voordeel is dat je veel gelijkmatiger de belastingen kunt verdelen die de door winddruk op de schotel middels de armwerking naar de hoekpunten van de tegelvoet heeft. cheers Opium Dead Can Dance
mojo-jojo Geplaatst: 7 oktober 2003 Geplaatst: 7 oktober 2003 Heeft iemand misschien een goedkoop alternatief als bescherming van mijn platte dak? ik heb hem hier ook op en platdak staan dun piepschuim als je er twee heb ben je al klaar en het vergaat nooit Dreambox 800 PVR Dreambox 8000 PVR met dvd en 500 gig hdd Full abbo op Canaldigitaal met Eredivisie Live-pakket en Thema-pakket en een 2de en 3de kaart **Groetjes mojo-jojo**
Gast Geplaatst: 9 oktober 2003 Geplaatst: 9 oktober 2003 Ik heb onder mijn tegelvoet een lap mastiek (bitumen) ter grootte van de voet gelegd.
Gast Geplaatst: 12 oktober 2003 Geplaatst: 12 oktober 2003 Hallo Mojo ik zie dat jij een schotel van 180 cm hebt, kun je dan volstaan met een tegelvoet waarop 4 tegels van 40x60 gaan? Want ik heb een schotel van 120 cm, en heb ook een platdak, maar ben bang dat als het gaat stormen, die tegels het niet houden. Mijn huis is +/- 8 meter hoog.Dus die vangt een heleboel wind.
Tonskidutch Geplaatst: 12 oktober 2003 Geplaatst: 12 oktober 2003 Citaat: [color:"red"] Maar het voordeel is dat je veel gelijkmatiger de belastingen kunt verdelen die de door winddruk op de schotel middels de armwerking naar de hoekpunten van de tegelvoet heeft. [/color] ja toch... een stukkie dakfolie van 5mm dik zal je geen bescherming bieden na verloop van tijd zal dat net zo inscheuren als de echte dakhuid... anders vraag je maar eens een advies bij de bda.nl (bureau dak advies) of besteld dit boekie BDA Dakboekje 2004: Elk dak op zak of je leest deze pdf met acrobat reader cheers Opium Dead Can Dance
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen