Gast Geplaatst: 7 oktober 2003 Geplaatst: 7 oktober 2003 Heeft iemand ervaring met het opnemen van sat programma's d.m.v. Record Link? Ik heb namelijk een Philips videorecorder met Record Link. Er loopt vanaf de sat ontvanger (vcr uitgang) een scart kabel naar EXT2 van de videorecorder. (alleen dan zou Record Link werken volgens de gebruiksaanwijzing) Ik programmeer in de menu van mijn Philips Sat ontvanger een opname en in de videorecorder zet ik Record Link aan, maar programmeer ik niets. Wanneer de op te nemen programma begint zie ik dat de sat ontvanger netjes een plus in de display aangeeft. Videorecorder gaat aan, schakelt netjes naar kanaal EXT2 en begint op te nemen. In de display zie ik een speciale object die aangeeft dat er opgenomen wordt d.m.v. Record Link. So far so good. Het gaat dus mis bij het einde van de programma. Volgens mij hoort de sat ontvanger dan aan de vcr door te geven dat de opname gestopt moet worden. Dat gebeurt dus niet. Hij blijft maar opnemen totdat de band vol is. Als iemand mij kan helpen, dan hoor ik dat wel! Configuratie: Philips DSX 7072 met Zibi8NL-Plus-EMU-6072 firmware Monoblock (Hotbird + Astra) op een 80 cm no name schotel Philips VR540 videorecorder
M_Z Geplaatst: 7 oktober 2003 Geplaatst: 7 oktober 2003 Je zou het eens kunnen proberen met de originele firmware. Ik wist zelfs niet dat de timerfunctie nog werkte in de Zibi firmware, want er is daar toch zoveel in veranderd en gewist om maar extra geheugen vrij te krijgen. Bijvoorbeeld het PPV gedeelte is ook helemaal verwijderd. Het zou dus goed kunnen zijn dat er ook iets is aangepast bij de timer functie's. Gewoon eens proberen zou ik zeggen, en als het dan wel werkt kunnen we misschien proberen de verschillen te vinden en het probleem oplossen in de Zibi soft. Het zou ook goed kunnen zijn dat het ook niet werkt met de originele software, dan moet je ervan uitgaan dat het niet simpel op te lossen is. Ik heb wel meer fouten gezien in de originele software (bekendste bug was maximaal 127 transponders bijvoorbeeld). M_Z
Gast Geplaatst: 7 oktober 2003 Geplaatst: 7 oktober 2003 M_Z bedankt voor je snelle reactie. Van het weekend zet ik wel even de orginele firmware terug. Ben namelijk benieuwd of het dan wel werkt. Ik laat het wel weten!
Gast Geplaatst: 7 oktober 2003 Geplaatst: 7 oktober 2003 bij mij werkt dit prima, dus ook de stopfunktie. philips dvdrecorder, dx6072,zibi vers8emm
Gast Geplaatst: 8 oktober 2003 Geplaatst: 8 oktober 2003 Ik heb gisteravond verder getest met de Zibi firmware en nu ben ik erachter hoe dit precies werkt. Tijdens het testen van de opnamefunctie heb ik de vorige keren altijd de ontvanger op een bepaalde kanaal aangezet. Dit om in eerste instantie te checken of de ontvanger wel degelijk overschakelde naar de kanaal die ik in de timerfunctie heb opgegeven. Dit werkte dus goed, alleen schakelde de video zichzelf niet uit. Gisteren heb ik de ontvanger geprogrammeerd en daarna op standby gezet. Bij het begin van de opname schakelt de ontvanger zichzelf aan en kiest het juiste kanaal. Video gaat ook aan en springt op EXT2 en begint op te nemen. Bij het einde van de programma gaat de ontvanger netjes uit en schakelt de video zichzelf op standby. Dit gaat dus allemaal goed. Record Link werkt dus alleen als je de ontvanger op standby zet! Ik heb nog wel iets raars ontdekt. Wanneer de video zichzelf uitschakelt na een opname vanaf de ontvanger, dan activeert hij Record Link opnieuw. Dit is denk ik gedaan om het mogelijk te maken om meerdere opnames achter elkaar te maken vanaf de sat ontvanger. Wat raar is dat wanneer ik de ontvanger uit standby modus haal de videorecorder uit zichzelf aan gaat en EXT2 begint op te nemen. Dit terwijl er geen opname geprogrammeerd is. Voordat je dus de sat ontvanger aanzet moet je eerst Record Link uitzetten. Wanneer je de ontvanger weer op standby zet en je hebt dus een opname geprogrammeerd moet je weer Record Link aanzetten. Anders neemt de video natuurlijk niets op. Ik concludeer uit mijn bevindingen dat de video bij Record Link, via de scart die op EXT2 is aangesloten is, op een signaal wacht die door de sat ontvanger wordt gestuurd op het moment dat de ontvanger aan- of uitgezet wordt. De sat ontvanger stuurt dus geen extra info waardoor de video het verschil tussen een opname of aan- en uitzetten van de sat ontvanger zou kunnen opmaken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen