Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik zie steeds meer en meer tooltjes en images ontstaan en ik vind dat zo interessant, dat ik dat zelf ook wel proberen op ontwikkelingsgebied. Ik heb me er al een paar keer op een late avond in proberen te verdiepen maar ik blijf maar tegen problemen aan lopen omdat ik te weinig ervaring heb.

Ik kwam een leuke handleiding tegen "How to develop Tuxbox software on a Win2k platform ]", maar die is me net 1 stapje te ingewikkeld (eigenlijk incomplete omdat ze bepaalde kennis al verwachten en geen evt. errors + oplossing beschrijven).

Cygwin heb ik net geinstalleerd en dan krijg ik het al niet meer voor elkaar om de laatste versie van CVS er op te zetten:

"Administratör@server ~/tuxbox-cvs

$ cvs -d:pserver:anonymous@cvs.tuxbox.org:/cvs/tuxbox -z3 co -P -r rel_1_0_0 .

cvs.exe checkout: cannot open CVS/Entries for reading: No such file or directory"

en ook zie ik nergens een link om die CDK te downloaden. Kortom, ik heb iemand nodig die me even op de juiste weg helpt zodat ik zelf ook een bijdrage kan leveren. Als ik het allemaal door heb ben ik van plan er een windows installer van te maken (voor win2k/XP) die het hele stappenplan overslaat en al het benodigde met een paar keer op next klikken installeert, voor de newbies en lazybones ;-) Alle hulp, uitleg is welkom!

Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD

Geplaatst:

Bedankt voor de link, maar die had ik dus ook al (samen met een duitse), ik kom er niet uit eigenlijk..(krijg die CDK niet gedownload vanuit het cygwin shell prompt). Lijkt wel alsof er van alles ontbreekt. (En dat is vast ook omdat er voorkennis wordt verwacht). Ik zou graag een soort stappenplan zien van 1 tm 100 waar alles beschreven wordt.

groeten DMK

Geplaatst:

Voorbeeld; toen ik cvs -d:pserver:anonymous@cvs.tuxbox.org:/cvs/tuxbox -z9 co -r rel_1_0_0 .

deed kreeg ik te lezen dat cvs geen geldig commando is. En dat klopt ook wel want cvs.exe stond niet op mijn harddisk. Die heb ik zelf apart moeten downloaden. Dus er ontbreekt iets in de handleiding. :-( op die site..

Mocht iemand willen helpen en even tijdelijk willen fungeren als vraagbaak: msn: hluyten@hotmail.com & icq: 762459

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen