Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Did moet het zijn:

mount -t nfs -o nolock 192.168.0.1:/dreambox /hdd

en niet :

mount -t nfs -o nolock 192.168.0.1:/dreambox/hdd

En het IP van je dreambox is 192.168.0.1 ? meestal heb je een router of je eigen pc op dat nummer.

Geplaatst:

192.168.0.1 is het nummer van mijn PC,ik heb bij Sjerom gelezen dat het zo moet.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Geplaatst:
Citaat:
Dit heb ik ingevuld in exports:

/c -path=c:\dreambox\D:\dreambox\hdd

~ > mount -t nfs -o nolock 192.168.0.1:/dreambox /hdd

Die regel in exports vertelt volgens mij aan de nfs server dat hij naar buiten toe een share aan moet maken met de naam "c", via welke hij de files in het pad c:\dreambox\D:\dreambox\hdd beschikbaar moet stellen. Het pad lijkt wat dubbelop: wil je nu directory c:\dreambox openstellen, of d:\dreambox\hdd ? Velvolgens probeer je op de dreambox via het mount commando contact te maken met de share met de naam dreambox op je PC (192.168.0.1:/dreambox) en die te mappen onder /hdd op het filesysteem van de dreambox.

Ik zou dus denken dat je export regel er alsvolgt uit zou moeten zien:

/dreambox -path=d:\dreambox\hdd

Op die manier maak je een share aan met de naam "dreambox" (zoals je die ook benadert via het mount commando), en maakt daarmee de PC bestanden onder d:\dreambox\hdd beschikbaar voor de dreambox. Volgens mij staat trouwens die export regel zo ook in Sjerom z'n faq...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen