Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allen,

Ik ben op zoek naar een programmaatje dat MSN kan vervangen voor lokaal netwerkgebruik.

de bedoeling is dat de systeembeheerder berichten kan plaatsen op het scherm van de gebruiker, dus het hoeft ook geen twee-wegverkeer te zijn.

Weet iemand of zoiets dergelijks bestaat?

Ron

Geplaatst:
Citaat:
Hoi allen,

Ik ben op zoek naar een programmaatje dat MSN kan vervangen voor lokaal netwerkgebruik.
de bedoeling is dat de systeembeheerder berichten kan plaatsen op het scherm van de gebruiker, dus het hoeft ook geen twee-wegverkeer te zijn.

Weet iemand of zoiets dergelijks bestaat?

Ron

Ja hoor ! je opent de dosshell op je windows, je weet wel dat dos schermpje wat in je start menu staat, en daar tik je in "net send <ip nr> of <naam computer> <tekst>.

Dus bijv.

net send 192.168.1.16 hee joh ga eens aan het werk.

En dan krijgt de pc met dat nr dus dat bericht op zijn scherm.

Geplaatst:

@ morgothzz

Bedankt, lijken me wel geschikte oplossingen, ik zal ze eens gaan uittesten. Bedankt!!!

@ penthe

Jou oplossing lijkt de simpelste, echter het lukt me niet om op een andere pc deze message op het scherm te krijgen.

kan dit te maken hebben met verschillende os (win 98 en XP home)?

Ron

Geplaatst:

Als je het wilr draaien met Win98 moet je winpopup.exe in je startup zetten. Dit is een proggie in '98 die de voorloper is van netsend.

Deze moet draaien op je '98 machine.

Regards

'Life Is A Joke'

Geplaatst:
Citaat:
Als je het wilr draaien met Win98 moet je winpopup.exe in je startup zetten. Dit is een proggie in '98 die de voorloper is van netsend.
Deze moet draaien op je '98 machine.

Dank u voor het antwoord wat ik ook wilde geven, inderdaad dit moet hij wel op zijn win98 doos zetten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen