Gast Geplaatst: 10 oktober 2003 Geplaatst: 10 oktober 2003 Heren, Wie kan mij helpen met het volgende: Aangezien ik een Windows netwerk deel met meerdere buren wil ik de DB die via Samba zichtbaar is in het netwerk dichttimmeren. Ik heb in smb.conf de volgende waarden aangepast: [global] guest account = guest (was root) [Configuration] public = no (was yes) guest ok = no (was yes) [Harddisk] public = no (was yes) guest ok = no (was yes) De rest van de waarden heb ik ongemoeid gelaten. Het gevolg is dat ik via 'Mijn Netwerklocaties' niet meer zomaar naar binnen wandel maar keurig een login box krijg. Maar, als ik nu probeer in te loggen met username root en het bijbehorende password dan krijg ik de volgende melding terug: Onjuist wachtwoord of onbekende gebruikersnaam voor \\Dreambox Wie weet raad? Bij voorbaat dank. Groet, Ed (mpw.)
egon Geplaatst: 10 oktober 2003 Geplaatst: 10 oktober 2003 Ed, Ik zou me kunnen voorstellen wat er aan de hand is. Ik heb hier thuis samba draaien op mijn linux pc daar moet ik alle nieuwe gebruikers aanmelden Dit doe je normaal met het commando smbpasswd. Daarna komt er op mijn pc een file in /etc/samba/ te staan met daarin alle users met daarbij hun passwd. Dit smbpasswd bestand zie ik nergens bij de dreambox. Dus ik denk ?? dat samba alleen public als guest kan werken zodra je dit aanpast in de config mist hij natuurlijk files Als mijn iedee juist is is dit natuurlijk wel op te lossen maar dan moet je zelf aan de slag Wat je natuurlijk even zou kunnen doen is de build-in dreambox firewall "iptables" in te zetten. en dan alleen jou eigen pc toegang te geven begin maar eens met een filter op #139 of op jou ip-nummer etc etc Egon
Romeo_ Geplaatst: 10 oktober 2003 Geplaatst: 10 oktober 2003 als je PC (in de LAN) een vast IP-address heeft (stel : 10.0.0.100) in smb.conf : hosts allow = 10.0.0.100 en dan : smbpasswd -a mijnuser (op voorwaarde dat user mijnuser bestaat in de /etc/passwd.. anders eerst die aanmaken in linux) The Source is Out There....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen