Ga naar inhoud


Is m'n 2e DSX6073 nu ook om zeep na update Zib631?


gps

Aanbevolen berichten

M'n 1e geeft alleen nog maar update error en elke keer als ik met Oslink 4.00 de firmware erin probeer te zetten moeten blok 7 en 8 weer ge update worden. Gisteren zou ik in de 2e waar zibi6.28 inzat de nieuwe 6.31 erin zetten met Oslink 4.00. Tijdens CLR kon hij blok 15 niet erasen en loopt daar steeds op vast. Ook met Oslink 1.5 loopt hij op het zelfde punt vast. Nu ook update error. Weet iemand iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerst lege firmwar en lege eeprom proggen dan weer opnieuw de goede firmware erin, tip! neem eens een andere firmware en vergewis je eer van dat je wel de goede firmware voor je reciever gebruikt je moet denk ik de 6072 hebben maar neem van die soort eens een ander. let wel, als je geen eeprom progt gaat het mis maar is niet desastreus hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even overschrijven met de firmware die er origineel inzit die staat bij marc op de site en als je die niet weet te vinden kijk dan even bij de beginners pagina voor een linkie

 

suc6

 

groetjes

 

NEO_X

het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, NEO-X

Ook met de orig. firmware en elke andere firmware gaat het t/m blok 14 goed. Dan komt bij blok 15 de zandloper en het woord ERASE en blijft dan vast staan totdat er een error melding komt. Als ik oslink 1.5 gebruik stopt het bij 7FF7FFFC1C000000 en blijft dan ook vast staan en geeft even later ook errormelding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je nu eens alleen blok 15 probeerd met oslink 4 want bij mij heb ik een tijd gehad dat de oslink te warm werd en dan deed ie de laatste blokken niet en toen heb ik uit een oude pc de ventilator er uit gehaald en op de transistor bevestigd en daarna geen probleem meer gehad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hier ook wel eens wat problemen gehad in die trend

ik heb er toen andere adapter aan gezet die van mij was schijnbaar iets telicht in de mA als hij er iets te lang aan zat werd de adapter wat te warm en kon hij het niet echt meer trekken nu zit er 1 aan van 300 mA aan en nu is het goed dus kijk daar eerst ook nog even na

 

wou er eerst ook niet aan maar later geen probleemen weer gehad

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK Henny; ik heb elk blok apart gedaan en allemaal OK, behalve blok 15. Deze geeft ERASE FAILURE. Ik heb ook een andere adapter geprobeerd van 1 AMP maar helaas geen effect. Ook de ic in de oslink gekoeld. Maar in de DSX6073 zit een grote vierkante IC no 7500 waar OMEGA opstaat en deze wordt bloedheet. In m'n eerste DSX6073 die ook UPDATE ERROR geeft blijft hij koel. Ik weet niet wat goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik heb weer een nieuwe DSX6073 en gelijk gepatcht met Zibi 6.31 en OK en nog eens met originele en OK en weer met Zibi 6.31 en OK. Maar de eerste nog steeds UPDATE ERROR met blok 7 en 8. En de tweede blijft nog steeds hangen op blok 15 met erase failure. Ik denk dat ze echt stuk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat iemand anders het voor je doen, ik wil niet zeggen dat je nhet niet kan maar?.

ik heb al rare dingen mee gemaakt met oslink.

bij mij werkt geen ene oslink versie normaal (ligt niet aan de hardware) want bij een kenneis werkt mijn oslink wel.

en anders wil ik wel zo,n kapotte kopen van je.

daar mee geef ik aan dat ik bijna zeker weet dat die niet kapot is.ik heb hetzelfde probleem gehad.

 

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...