Gast Geplaatst: 14 oktober 2003 Geplaatst: 14 oktober 2003 correctie van mijn eerdere bericht... private ip nummers (bv de 192.168.x.x reeks) kan geen kwaad, mits je er op je router geen public IP nummer aan hebt geknoopt. gewoon op alle PC's IPCONFIG /ALL intikken in een command prompt en kijken wat de verschillen zijn tussen een werkende en een niet werkende PC. Heb je nog gekeken of de dreambox DHCP enabled is (zie mijn eerdere bericht) groet skippy2
Dreamot Geplaatst: 14 oktober 2003 Geplaatst: 14 oktober 2003 Hoi K5 Ik denk dat je router een IP-adres aan de DB probeert te geven terwijl die een eigen adres heeft. Kijk in de router naar de instellingen: - eigen ip-router bv 192.168.5.1 - uitgave adressen voor DHCP bv 192.168.5.10 tot en met 192.168.5.20, heb je de mogelijkheid om 11 pc's een ip adres te laten ontvangen van de router. Zet in de DB het ip-adres bv 192.168.5.8 (buiten de range die de router uitgeeft!). Zoals eerder gemeld gebruik netmask overal hetzelfde bv 255.255.255.0 Nu zal het wel lukken succes, dreamot
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen