Ga naar inhoud

Schotel Uitrichten Apeldoorn

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo all

okay laat ik beginnen met me voor te stellen mijn naam is johan en ik woon in apeldoorn

ik ben nieuw in het sat gebeuren en heb nu een probleempje

vroeger (een paar maanden geleden) woonde ik in een flat en had ik een schotel met 2 lnbs erop gericht op eutel en astra , nu ben ik verhuisd en dacht ik weet je wat ik doe

ik koop een disecq motor en doe het dan met een lnb

tot zover alles okay

de schotel en de motor hangen (waterpas) maar nu

ik moet hem op sirius africhten maar heb dus het probleem dat ik niet weet hoe of waar ik zon beetje die schotel heen moet draaien en op hoeveel graden elevation die moet,

ik weet waar ongeveer astra staat maar als ik dat ga proberen lukt het ook weer niet om beeld te krijgen

ik denk dat ik vast iets verkeerd in gesteld of niet eens in gesteld heb

maar goed

ik heb een Xtreme ontvanger , een H-H motor en een 80cm schotel

Wie o wie zou er kunnen helpen (iemand uit apeldoorn die eventueel zou willen helpen uitrichten is natuurlijk helemaal perfect)

groetjes Johan

Geplaatst:

Hoi cydrone welkom,

Kijk even rond bij schotelpark daar kan je genoeg lezen over het afstellen van een motor. En ik weet zeker dat je er wel uit komt.

Succes.

DM-7020-Vu Duo- Dm 800 --Iphone4 Jailbreak

Geplaatst:

Hi

Op Teletext Nederland blz 718 zie je wanneer de zon precies in het zuiden staat , dat is een goede startpositie (vandaag is dat om 13h26 en.... de zon schijnt)

groetjes

Geplaatst:

even vergeten

De coordinaten van Apeldoorn zijn 52.2° Noderbreedte en 5.96°oosterlengte (motor dus op 52° afstellen)

veel succes

grtjs

Geplaatst:

Citaat:
(motor dus op 52° afstellen)

welk leuk dat je die kunt instellen aan 2 kanten van de motor.....

het ligt er even aan welke motor je hebt...

AZbox ME 0,4 Tb en Dreambox 500HD met 1,5Tb + netwerk schijven

Popcorn Hour A-110 met 1 Tb Eminent 7071 met 500GB

Dreambox 500HD met 1,5Tb aan netwerk schijven