Ga naar inhoud

Schotel Uitrichten Apeldoorn

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo all

okay laat ik beginnen met me voor te stellen mijn naam is johan en ik woon in apeldoorn

ik ben nieuw in het sat gebeuren en heb nu een probleempje

vroeger (een paar maanden geleden) woonde ik in een flat en had ik een schotel met 2 lnbs erop gericht op eutel en astra , nu ben ik verhuisd en dacht ik weet je wat ik doe

ik koop een disecq motor en doe het dan met een lnb

tot zover alles okay

de schotel en de motor hangen (waterpas) maar nu

ik moet hem op sirius africhten maar heb dus het probleem dat ik niet weet hoe of waar ik zon beetje die schotel heen moet draaien en op hoeveel graden elevation die moet,

ik weet waar ongeveer astra staat maar als ik dat ga proberen lukt het ook weer niet om beeld te krijgen

ik denk dat ik vast iets verkeerd in gesteld of niet eens in gesteld heb

maar goed

ik heb een Xtreme ontvanger , een H-H motor en een 80cm schotel

Wie o wie zou er kunnen helpen (iemand uit apeldoorn die eventueel zou willen helpen uitrichten is natuurlijk helemaal perfect)

groetjes Johan

Geplaatst:

Hoi cydrone welkom,

Kijk even rond bij schotelpark daar kan je genoeg lezen over het afstellen van een motor. En ik weet zeker dat je er wel uit komt.

Succes.

DM-7020-Vu Duo- Dm 800 --Iphone4 Jailbreak

Geplaatst:

Hi

Op Teletext Nederland blz 718 zie je wanneer de zon precies in het zuiden staat , dat is een goede startpositie (vandaag is dat om 13h26 en.... de zon schijnt)

groetjes

Geplaatst:

even vergeten

De coordinaten van Apeldoorn zijn 52.2° Noderbreedte en 5.96°oosterlengte (motor dus op 52° afstellen)

veel succes

grtjs

Geplaatst:

Citaat:
(motor dus op 52° afstellen)

welk leuk dat je die kunt instellen aan 2 kanten van de motor.....

het ligt er even aan welke motor je hebt...

AZbox ME 0,4 Tb en Dreambox 500HD met 1,5Tb + netwerk schijven

Popcorn Hour A-110 met 1 Tb Eminent 7071 met 500GB

Dreambox 500HD met 1,5Tb aan netwerk schijven

PS3- nick name JOSSIE-NL

Geplaatst:

bedankt voor alle reacties , ik zal het een en ander eens gaan lezen en opnieuw proberen

heb er gister een sat finder aangezet maar die kon nagenoeg niks vinden , ben nu dus bang dat ik de schotel toch op een andere plaats moet hangen (aan de andere kant van de straat staat een blok huizen , en 2 daarvan hebben een punt dak.. ben bang dat die het signaal blokkeren (zit ongeveer 40mtr tussen mijn huis en dat andere blok) enfin word nog even puzzelen dus

-== paar uur later--

had sirius even.. toen klopte de rest nog niet ;

nu heb ik sirius niet meer , wel hotbird , astra 1 en astra 2 ..voor de rest nog nix, elevation op de schotel staat nu op 35 , hoort volgens mij op 30 maar dan staat ie bijna schuin naar beneden? kan nooit kloppen denk ik..

ik kijk morgen wel even weer

als de zon op het zuiden staat

Geplaatst:

Zo te zien doe je iets niet helemaal volgend de beschrijving. De schotel aan de motor monteren en wel op het hart van de draai as. Dan de schotel elevatie op (niet 30) maar +- 24 en de elevatie van de motor op 52 gr. De graden boog die om de as loopt op 0 zetten. nu de satfinder aan je lnb koppelen, en de motor in geheel draaien om de bevestiging waar de motor aan bevestigd is. nu moet je de sirius vinden, deze gevonden dan de motor vast draaien. Nu kan je gaan draaien door middel van je satelliet ontvanger en zoeken naar je gewenste sats.

dit was het z'n beetje een beetere uitleg kan je hier wel ergens vinden.

DM-7020-Vu Duo- Dm 800 --Iphone4 Jailbreak

Geplaatst:

Ik heb niet echt veel tijd, maar als je er niet uitkomt dan stuur je maar even een PM. Ik heb zelf recentelijk een draaibaar systeem geinstalleerd.

Gezien de vele "parameters" is dit geen garantie dat we het snel aan de praat krijgen, maar ik heb er dus wel wat ervaring mee.

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen