Gast Geplaatst: 16 mei 2001 Geplaatst: 16 mei 2001 Klopt dit verhaal of is het een roddel? Gelezen op een forum van de Nerds.<P> <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR><BR>Lee Gibbling de man achter THOiC heeft jarenlang samengewerkt met News Datacom (BSkyB), STOP en CanalPlus.<BR>Elke e-mail, elke thread, elke pivate message op of naar de THOiC server is vastgelegd en werd op wekelijkse basis overgemaakt aan bovenvermelde organisaties. Ook de POP3 e-mail accounts die bezoekers van THOiC gratis konden aanvragen werden 'afgetapt' en in meerdere logfiles overgemaakt.<P>Het nieuws kwam als donderslag bij heldere hemel. De moderators op het THOiC forum weigerden eerst de roddel te geloven tot enkele van hen met de harde bewijzen werden geconfronteerd.<P>De feiten waren binnen beperkte kring bekend (Lee en diens ex-vriendin). De bal ging echter aan het rollen toen Lee enkele maanden geleden problemen kreeg met zijn ex-vriendin... Lee moest een nacht doorbrengen in de politiecel omdat hij zijn toenmalige vriendin geslagen had. <BR>Tijdens zijn verblijf in de cel heeft een vriend van zijn ex alle data op Lee's computer en server op CD-ROM gezet.<P><BR>© SatHoppers <BR><HR></BLOCKQUOTE>
Ron Geplaatst: 16 mei 2001 Geplaatst: 16 mei 2001 Dit was wat TB mij mailde toen ik hem hier over vroeg:<BR>---------------------------------<P>klopt gedeeltelijk.<P>Niet alles is doorgegeven.<BR>Ik heb alle maildatabases van Lee gelezen (ik heb de kopieen van de 2 CD-roms) en meestal werd er informatie doorgestuurd over de englese sites en shops.<P>De door thoic gehoste sites zijn welliswaar "afgetapt" maar daar is niets van doorgestuurd naar NDS of Canal+<P>Het was Lee's opdrachtgever slechts te doen om info over het hacken van Sky analog en digital.<P>L8tr.<P>TeeBee<p>[ 16-05-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]
Gast Geplaatst: 16 mei 2001 Geplaatst: 16 mei 2001 En is dat allemaal legaal? Dit valt toch onder privacy?
Ron Geplaatst: 17 mei 2001 Geplaatst: 17 mei 2001 nee dat is het niet en daarom zal het ook nooit in een rechtzaak gebruikt mogen worden.
Gast Geplaatst: 17 mei 2001 Geplaatst: 17 mei 2001 Ik heb ook wat van die mailtjes gelezen maar dat het alleen over SKY ging is dus niet het geval... heb ook diverse mktjes ppuatjes en maandkeytjes van alle seca providers zien voorbij komen welke werden verstuurd door Lee aan anderen..<P>Satwatcher
Gast Geplaatst: 17 mei 2001 Geplaatst: 17 mei 2001 Privacy wetgeving in UK is helemaal anders dan in Nederland/België, vergeet dat niet.<BR>Het Angelsaksische (waaronder UK en USA) rechtssysteem kun je niet vergelijken met andere rechtssystemen.<BR>Daar is het bijvoorbeeld perfect toegestaan om werknemers te filmen tijdens het werk ZONDER dat die het weten, of kunnen ze gebruik maken van Pro-actieve opsporingsmethodes. Daarom kan bv. uitlokking WEL wettig zijn... (zend mij een een mk'tje... en als dat gebeurd...'knips')<P>Spijtig genoeg...
Gast Geplaatst: 17 mei 2001 Geplaatst: 17 mei 2001 Hello iedereen,<P>Dit is dus duidelijk schending van de privacy en kan heel zware gevolgen hebben voor de personen of instanties die dit doen of voor hun opdrachtgevers !<BR>Indien dit bewezen kan worden, kan dit zeker in het voordeel pleiten voor dit board !!!<P>In elk geval kunnen deze "bewijzen" niet in het gerecht dienen !<P>So try to find out if it is really true and get evidence !!!<P>Groetjes<P>Pinnie
Gast Geplaatst: 18 mei 2001 Geplaatst: 18 mei 2001 Er is toch weer altijd een vriendin of een of andere relatie mee gemoeit. Hier begint toch altijd alles mee !!!! hahahaa Zelfs oorlogen worden hiervoor gestreden. Gewoon menselijk, of niet dan ?!
Gast Geplaatst: 18 mei 2001 Geplaatst: 18 mei 2001 Wimpie,<P>ja je hebt gelijk, wetgeving omtrent privacy is in de UK en US anders dan NL. Maar toch zijn er regels...<P>B.v. in UK is het niet illegaal om 'stiekem' filmpjes en/of opnames te maken, maar zulke dingen kunnen in rechtzaken niet als enige bewijs gebruikt worden. <P>In de US heb je ook het fenomeen "entrapment". Entrapment is het "creeeren" van een misdaad. Als een "undercover" politieman naar een willekeurig persoon toe stapt, biedt hem iets illegaals aan (b.v. gestolen goederen) en die persoon koopt het, dan is dat "entrapment" - en het mag niet. FBI is er meerder keer op entrapment betrapt, en de gerelateerde rechtzaken zijn dus niet doorgegaan.<P>2old
Aanbevolen berichten