Ga naar inhoud


Satelliet drukt tv beeld kabel weg


ThreeBird

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Echostar 808 2CI. Op deze ontvanger is naast de schotel ook de tv-kabel (Essent) aangesloten. Vanuit de ontvanger gaat een scart kabel en een "normale" tv kabel naar een video recorder. Vanuit de video recorder gaat hetzelfde naar de tv.

Als ik de satelliet ontvanger aan zet dan drukt hij me bijna alle zenders van de kabel weg. Maw zogauw ik een Essent zender op de tv selecteer, dan wordt deze weggedrukt door de zender ingesteld op de receiver. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

 

Echostar 808 2CI + Aston 1.05

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals ik het lees zou je modulator de storing veroorzaken , deze kan je in het menu instellen op een bepaald kanaal.

Je gaat in het menu (druk op menu) , je selecteerd de "smiley" en in dat submenu zoek je "tv systeem"op .

Vaak staat deze standaard ingestelt op kanaal 38 .

Door nu deze zo aan te passen (dus op een ander kanaal zetten) dat hij de andere signalen niet meer verstoort zou je probleem opgelost moeten zijn .

Je moet dan echter (indien je er gerbuik van maakt) het signaal wel weer even opzoeken op de tv / video die gebruikt maakt van de coax om satelliet tv te kunnen kijken .

 

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , het zou het moeten oplossen.

 

Maar in het geval dat het niet het gewenste resultaat heeft kun je afhankelijk van hoe je het signaal opneemt op je videorecorder het ook anders aansluiten.

Als je opneemt van je dsb808 via je scartkabel naar de video toe , dan zou je jouw essent kabel ook wel rechtreeks in de tv kunnen doen , dan weet je zeker dat er geen interferentie onstaat.

Met de coax kabel tussen de video en de tv , kun je dan de opname bekijken van de video.

Ik weet niet precies waar je je set voor gebruikt , maar als de kabel een aanvulling is op hetgene wat jij op de schotel ontvangt , zou ik de kabel van essent allen maar in de video doen en van daaruit naar de tv .

Zo kan je kijken en opnemen van de kabel indien gewenst.

Ik zou de dsb808 op de video en tv aan sluiten via de scartconnectors.

zo kun je op de extended kanalen van je tv (E 1 of ext1 etc)satelliet tv kijken en kan je videorecorder het signal laten opnemen (E 1 / E 2 of ext 1 en 2)

door nu ook een scartkabel van de video naar de tv te doen kun je je opnamen terug kijken (moet je tv wel 2 scart hebben )

Maar probeer eerst de modulator kanaal maar even aanpassen.

 

 

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Melle

 

Sorry dat ik zo laat reageer. Ik ben op dit moment niet in staat je ideeen te testen. Vanavond of anders morgen zal ik het kanaal anders instellen.

De configuratie met de coax kabel direct op de video, was mijn eerste instelling. Echter ook hier kwam het coax beeld niet door.

 

Groeten Threebird

Echostar 808 2CI + Aston 1.05

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Melle

 

Het probleem is uiteindelijk opgelost. Het was niet de kanaal instelling die het probleem veroorzaakte hoewel de kanaalverandering me uiteindelijk naar de oplossing bracht.

Zo zie je maar weer dat andersmans ideeen je uiteindelijk richting de oplossing brengen. Bedankt Melle.

 

PS: Een configuratie verandering van de TV bracht de oplossing.

Echostar 808 2CI + Aston 1.05

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...