Ga naar inhoud


DSR9500 EMU firmware UIT !


Victor

Aanbevolen berichten

H2deetoo heeft een firmware met EMU uitgebracht die gebasseerd is op de oude 118-5 multicas.

 

Heb hem zelf getest en ziet er goed uit moet ik zeggen.

Er zijn nog wat bugs maar het werkt. AU voor nagra, viacess en irdeto (voorlopig pmk alleen)

 

Opent: Nagra , Viacess (TPScrypt) , Seca, Irdeto (Betacrypt)

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites


De firmware heeft geen plaats om keys in op te slaan en daarom moet je een keybuffer aanmaken en op de flash zetten. Dit hoeft enkel 1 keer gedaan te worden.

 

als de firm in de samsung zit doe je het volgende (met samsung aan en op een bepaalde zender)

 

- Load Internal Empty Bin-File

- SoftCam - Key >> Import Key >> Update Key-Buff

- Write

 

zet samsung met afstandbediening uit om alles op te slaan

 

Nu zitten de provider ID's en keys in de samsung

 

 

 

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt. Maar NL1 NL2 en NL3 en C+ R en C+ BL werken niet. Ik heb alles juist ingevuld en de rest zoals bv. RTL4 werken wel. Het heft denk ik met de pids te maken ofzo maar ik weet niet hoe die te veranderen bij lyngsat staat er 88du bij vid pid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het is gelukt. Maar NL1 NL2 en NL3 en C+ R en C+ BL werken niet. Ik heb alles juist ingevuld en de rest zoals bv. RTL4 werken wel. Het heft denk ik met de pids te maken ofzo maar ik weet niet hoe die te veranderen bij lyngsat staat er 88du bij vid pid


Dat heb ik ook, maar wel met normale 118-v5...

Gebruik je silver of gewoon fun 6-1 ?? (ik denk het laatste want dat heb ik ook)
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een conax kaartje , en je moet dus gewoon die editor gebruken en die buffer laden. Maar ik heb de emu er al afgegooid omdat het volgens mij enkel handig is als de ontvanger naast je pc staat. Ik heb de ontvanger terug verplaatst naar waar hij stond en toen werkte het al niet meer, ik denk dat als je de stroom eraf haalt de buffer terug weg is en je dus opnieuw moet beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet helemaal waar Satter. eenmaal iets in buffer opgeslagen dan blijft het er ook in. Daarom hoef je in principe alleen maar 1 keer die editor te gebruiken en opslaan. Ik heb ook de samsung aan mijn pc gehad voor het hele proces en vervolgens stroom erag om beneden teruf in woonkamer te plaatsen. 'bijna' alles werkt toch AU ! Heb express geen keys ering gedaan en alleen provider ID bij nagra en viacess. Ik had beeld binnen enkele seconden !

 

 

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites

He hallo allen,

 

Heb em er ook maar is ff opgegooit die EMU versie en werkt echt te gek, heb er gisteravond ff mee gespeeld en op veel kanaalen meteen beeld, had er ff een een silverkaartje in gegooit, die van BB van 30-6, met de originele eeprom om er zeker van te zijn dat het oude key's waren, en ja hoor binnen een paar seconde beeld op veel kanalen, hispasat en de sirius gingen binnen een paar seconde helemaal open, op de astra en hotbird ging het iets minder vlot, maar na een paar modificaties met de EMU editor ging daar ook bijna alles open, een paar nog niet maar dat kan wel een foutje zijn die ik wellicht gemaakt heb met de editor dus dat gaat vast ook nog wel lukken, echter krijg ik tot nu toe ook de canaal digitaal rood/blauw en ned 1 2 en 3 niet open, zal er zo nog is mee gaan kloten misschien krijg ik ze dan wel open, maar tot nu toe heel erg tevreden!!!

Krijg nu ook polsat open dat lukte me tot voorkort met 118-5 niet!!! Naja als iemand heetf gevonden hoe je rood/blauw ned 1 2 en 3 open kan krijgen hoor ik het graag, en als ik iets ontdek laat ik het wel weer weten!!!

 

Greetz

Digi Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oplossing voor de nederlandse kanalen :

[color:"red"]

PM van H2Deetoo zelf:

 

- Ned1/2/3 etc. heeft sinds kort de Irdeto2 codering bij zich, en die staat als eerste in de PMT.

Dwz dat Sammy nou juist DIE pid als eerste pakt en dat geeft zwart beeld.

 

Je moet nu dus op EXIT drukken en dan met PG+ en PG- browsen in de PMT om de juiste ecm pid te pakken (0602 Irdeto1).

 

Op dit moment onthoud ie de geselecteerd pid niet, dus moet je het bij elke zap opnieuw instellen.

 

Ik hoop dit te kunnen fixen ..... [/color]

 

Hopelijk hebben jullie hier wat aan

 

 

 

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...