Gast Geplaatst: 27 december 2001 Geplaatst: 27 december 2001 men is ermee bezig, duitsland loopt hiermee voor. Engeland wil ook gaan beginnen, alleen kunnen we die nog niet ontvangen ( videogaurd codering ). tenminste ik kan hem niet ontvangen want er is nog geen cam uit en de files natuurlijk.<p>gr herman
Gast Geplaatst: 27 december 2001 Geplaatst: 27 december 2001 met men is ermee bezig doel ik niet op canal plus. Deze zullen waarschijnlijk wel weer als laatste komen, net als de films die ze uitzenden.<p>gr
Murdock Geplaatst: 27 december 2001 Geplaatst: 27 december 2001 Er is nog geen één goedgekeurde Mediaguard ontvanger uitgebracht met digitale output. Laat staan AC3!<p>Dit gaat dus nog heeeeeeeeeel lang duren! Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast Geplaatst: 27 december 2001 Geplaatst: 27 december 2001 Weet er iemand of Canal+ ooit in DD 5.1 gaat uitzenden? Het beeld is prachtig (met name 16/9), maar waaom geen 5.1 geluid als extra geluid kanaal zoald Cinedom dat doet? Hoofdkanaal gewoon stereo, op de andere kanaal DD 5.1.<p>Haik
Gast Geplaatst: 28 december 2001 Geplaatst: 28 december 2001 welke ontvanger moet dat dan zijn. volgens mij hebben alle humax dolbi digitale uitgang en nokia 9800 ook (cinch ). Dolbi digitaal 5.1 is AC3, tegenhanger is DTS, wil je nog hoger en niet ondersteund dan ga je voor THX.7.1<p>gr
Gast Geplaatst: 28 januari 2002 Geplaatst: 28 januari 2002 He meppe008,<p>jij hebt ook de klok horen luiden. de humax en hyundai zijn geen officiele seca dozen. Canal+ wil het liefst dat er alleen gekeken kan worden met officiele seca dozen waar dus geen dolbydigital bitstream out op zit. Ze zouden dus wel gek zijn om DD mee te sturen terwijl niemand dit legaal kan ontvangen.<p>Natuurlijk komt er ook geen DTS signaal mee. Dit heeft nl een velen malen hogere bandbreedte nodig dan DD.
Gast Geplaatst: 28 januari 2002 Geplaatst: 28 januari 2002 Ik denk dat ze bij die ballentent van Freek op dit moment andere kopzorgen hebben! De implementatie van 5.1 geluid kost extra bandbreedte en dus geld. Trouwens, als je de overall beeldkwaliteit van Canal Digitaal Nederland vergelijkt met andere pakketten, dan scoren ze wat mij betreft een hele vette onvoldoende!! Canal Digitaal zou er allereerst verstandig aan doen om (eventuele) extra bandbreedte te gebruiken om de beeldkwaliteit op een genietbaar niveau te brengen.<p>Resume, op de dag dat ©anal Digi(t)a(n)al 'op de fles' gaat, gaat hier de vlag uit!!!<p>Groet, Nico
Aanbevolen berichten