Gast Geplaatst: 13 oktober 2003 Geplaatst: 13 oktober 2003 Ik ben een schotel aan het uitrichten met een motek sg 2100.en ontvanger xtreme pvr 80gb Ik heb de ucals opgehaald en die zijn voor katwijk aan zee latitude 52.200 longitude 4.417 Wat moet ik in het menu ingeven bij de xtreme ucals. Wat moet er staan bij de longitude ??????? ik kan daar geen 4.417 invoeren want het eerste cijfer begint altijd met een 1 al geef je een 4 in. bij latitude kan ik wel 52.2 invoeren. op hoevel graden moet de motor staan 40-???????? en op hoeveel graden de schotel ????????????? En dan draai ik het geheel om de mast heen naar de sirus om beeld te krijgen en dan de boel vast zetten. Als ik het goed heb begrepen wat hier allemaal te lezen valt. Wie kan mij de gevens verstrekken. Ik heb nu beeld op de astra en de hotbird.
DikkieDick Geplaatst: 14 oktober 2003 Geplaatst: 14 oktober 2003 Citaat: Wat moet er staan bij de longitude ??????? ik kan daar geen 4.417 invoeren want het eerste cijfer begint altijd met een 1 al geef je een 4 in. Tik bij lattitude 004,4 in en kijk dan of je een satelliet kan ontvangen via de USALS-instellingen. Zoek hem anders op met Motor, stel hem in en ga dan bij Antenne-instellingen naar USALS en kijk of luister of ie ook gaat draaien en welke kant op. Dan je eigen USALS-instellingen aanpassen. Wat overigens vreemd is: ik had gisteren een kleine afwijking bij de instellingen. Als ik van Motor naar USALS ging, hoorde ik hem naar het oosten draaien, dus wil ik mijn eigen instelling aanpassen door een paar tiende oostelijker er bij te doen. Doe ik hetzelfde, moet ie verder draaien naar het oosten als ik van motor naar USALS ga. Weird. Ik doe er een graadje af en het gaat wel goed. Nog weirder dus, of mis ik iets in de logica? Mvg, Dick -- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen