Twinsat Geplaatst: 15 oktober 2003 Geplaatst: 15 oktober 2003 Hallo, Ik heb op dit moment de Ronaldd versie van van 2-10-2003 in mijn Dreambox staan. Hiermee loopt de box zeer goed, alleen "bevriest" het beeld soms. Het beeld blijft dan stilstaan, maar het geluid gaat wel door. Een keer heen en weer zappen is voldoende om weer gewoon verder te kunnen kijken. Met de orginele Dream software en met Jirka heb ik dit probleem niet. Iemand die dit probleem herkend of hiervoor een oplossing weet? Grtz. Twinsat Ik heb hem sticky gemaakt, graag idereen melden waneer het optreed. Dan kan ik doelgericht zoeken. Ronald
rosbag Geplaatst: 15 oktober 2003 Geplaatst: 15 oktober 2003 Citaat: Hallo, Ik heb op dit moment de Ronaldd versie van van 2-10-2003 in mijn Dreambox staan. Hiermee loopt de box zeer goed, alleen "bevriest" het beeld soms. Het beeld blijft dan stilstaan, maar het geluid gaat wel door. Een keer heen en weer zappen is voldoende om weer gewoon verder te kunnen kijken. Met de orginele Dream software en met Jirka heb ik dit probleem niet. Iemand die dit probleem herkend of hiervoor een oplossing weet? Grtz. Twinsat Kan aan ROMU liggen , tenminste als je ROMU als emu aan hebt gezet , er is een nieuwere versie op dit board te vinden die het beter doet . -- Dreambox 8000-- Dreambox DM800 -- Xtrend ET10000-- All OpenPli Powered
Twinsat Geplaatst: 15 oktober 2003 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2003 Ik heb inderdaad ook zo'n vermoeden dat het iets met de EMU te maken heeft. De komende dagen zal ik eens wat verschillende combinaties proberen. Overigens heb wel gelezen dat er een nieuwe ROMU aan zit te komen, maar ik heb tot nogtoe niets gevonden. Greetz, Twinsat
Barabas Geplaatst: 15 oktober 2003 Geplaatst: 15 oktober 2003 Een paar dagen is wat Ronald zei... Dat zeg ik... lezen!
Ronaldd Geplaatst: 15 oktober 2003 Geplaatst: 15 oktober 2003 Twinsat, Bij welke emu treedt dat op? Is dat romu of een andere. De nieuwe romu komt idd met een paar dagen. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Twinsat Geplaatst: 15 oktober 2003 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2003 Hallo Ronaldd, Allereerst mijn complimenten voor een toch mooi werkend stukje firmware! Enfin, de huidige configuratie waarbij de "picture freeze" optreedt: Start CS Server is aangevinkt Disable DHCP is niet aangevinkt EMU is aangevinkt Romu-light is de gebruikte emu Nu ik dit zo zie kan ik mogelijk wel eens een probleem hebben doordat de CS server aan staat, en DHCP enabled is. IK zal CS server eens uitzetten en "Disable DHCP" eens aanvinken. Mocht je nog andere suggesties hebben, dan hoor ik dat wel. Ik hou je op de hoogte. Groeten, Twinsat
gerrit32 Geplaatst: 16 oktober 2003 Geplaatst: 16 oktober 2003 Dit gebeurt op de Nederlandse zenders Versie 02-10-03 Emu aangevinkt Emu Mgcamd geen CS server DHCP disabled. Magic module met seca2 kaart voor basis pakket met rood en blauw Groeten, Gerrit
Twinsat Geplaatst: 16 oktober 2003 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2003 Inderdaad alleen bij Nederlandse zenders gezien. Zelfde configuratie, ook Magic Module met seca2 kaart voor settop pakket in CI slot. Overigens klinkt dit verhaal mij bekend in de oren: Ik heb hier ook nog een VHsat ontvanger die precies hetzelfde doet. Deze ontvanger laat het beeld bevriezen zodra de video stream boven de 10Mbit komt. Dit gebeurt soms bij de nederlandse zenders. Bij deze ontvanger hebben ze het probleem opgelost door de firmware zelf te laten detecteren dat het beeld stilstond, en dan een soort reset te geven. Hierdoor bevriest het beeld nu niet meer, maar hapert slechts even. Geen mooie oplossing, maar het werkt wel. Hiermee wil ik echter niet zeggen dat dit probleem hetzelfde is als in de Dreambox, maar de overeenkomst: - Soms bevriest het beeld - Alleen bij het Canal Digitaal pakket - Een keer zappen is genoeg om door te starten voor beide ontvangers exact hetzelfde. Het kan echter ook een conflict zijn tussen de EMU en de Magic Module met de orginele Canal Digitaal kaart. Kwestie van uitproberen met de Magic Module eruit. Ga ik nu doen, resultaat volgt zodra ik meer weet. Groeten, Twinsat
Ronaldd Geplaatst: 16 oktober 2003 Geplaatst: 16 oktober 2003 Citaat: Het kan echter ook een conflict zijn tussen de EMU en de Magic Module met de orginele Canal Digitaal kaart. Kwestie van uitproberen met de Magic Module eruit. Ga ik nu doen, resultaat volgt zodra ik meer weet. Dat zou, in principe, kunnen de emu en CAM worden beide tegelijk gebruikt. Vroeger was het zo dat de emu alleen werd opgestart als de CAM geen beeld gaf. Zou je beide kunnen testen, dus alleen emu selecteren zonder CAM en CAM gebruiken zonder emu. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Twinsat Geplaatst: 17 oktober 2003 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2003 Vanaf gisterenavond tot nu zonder CAM: GEEN "picture freeze" gehad. Ga nu de EMU uitzetten en CAM met orginele Canal Digitaal kaart testen. Resultaat volgt morgenavond, daarna zet ik er de nieuwe versie (17-10) op. Groeten Twinsat
gerrit32 Geplaatst: 18 oktober 2003 Geplaatst: 18 oktober 2003 Ik heb in de loop der tijd alle images van Traveller in de box gehad. Nu ben ik eindelijk overgestapt op Ronaldd 02-10-03 Dit gaat perfect in samenwerking met DreamUpdater. Ik ben heel tevreden over de zapsnelheid en stabiliteit. Nu schoot mij te binnen dat het probleem van de freezes zich ook al voordeed in de versie van Traveller. Als ik iets wilde opnemen van een Nederlands kanaal, dan zette ik de emu uit. Het probleem zit dus niet specifiek in de images van Ronaldd. Groeten, Gerrit
Ronaldd Geplaatst: 18 oktober 2003 Geplaatst: 18 oktober 2003 Als iedereen die dit probleem heeft , dat meldt in dit topic dan kan ik mischien de oorzaak achter halen. Geef dan wel de volgende info. - Welke emu? - CAM in CI-slot? Zo ja, met of zonder kaart? - Welke image? - Indien emu=romu, welke versie (datum)? Staat CS-Server aan? Zit er een kaart in reader? - Welke zenders. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
T_I Geplaatst: 18 oktober 2003 Geplaatst: 18 oktober 2003 Ok, hier komt het lijstje: - image 2-10 - romu emu 5-9 - gbox ernaast geinstalleerd, romu actief - geen extra cam - originele canal+ kaart in cardreader - CS server aan, dhcp uit, AU aan - gebeurt bij discovery (enige nederlandse zender die ik kijk) Omschakelen naar andere ned. zender en dan terug helpt, net als ff wachten - heb het ook met cartoon network (franse versie) die via de emu loopt. De 'freezes' zijn compleet (beeld en geluid) en ook voor de radio (blijkbaar, opname van gisteren heeft blank spots in de eerste 2 minuten) Added: Ok, net de 17-10 romu er op gezet en 2 freezes bij cartoon network. (en terwijl ik dit tik de 3e en 4e) Opvallend, aangezien de 5-9 romu maximaal 1 freeze op een kanaal gaf. Discovery blijft nu ook hangen en komt niet vanzelf op gang. Hmmm, zelfs al een 2e keer. Ik heb het idee dat dit met de laatste emu verslechtert is. Jan HuijsmansVU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N
T_I Geplaatst: 18 oktober 2003 Geplaatst: 18 oktober 2003 Na de laatste freeze (cartoon network) zelfs het geluid compleet kwijt, op alle zenders. Complete shutdown was nodig voor het resetten... Wel apart, dit heb ik met de 2-10 img en de 5-9 romu nog niet gezien. Jan HuijsmansVU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N
Gast Geplaatst: 18 oktober 2003 Geplaatst: 18 oktober 2003 ik werk ook al sinds het begin met romu, en ik heb nog nooit last van freezes gehad, dus volgens mij heeft niet iedereen hier last van
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen