Ga naar inhoud


kan je de nieuwste dsr 9500 samsung nog patchen.


YUGI

Aanbevolen berichten


tja anders gewoon even creatief met de soldeer bout, als je even op dit forum naar jtag zoekt kom je er zo achter dat het goed te doen is, als je iniedergeval een vaste hand hebt, heb het zelf ook bij mijn bak gedaan, omdat ik ook de nieuweversie heb en loopt tot nu toe nog helemaal top!!! Maarja kost wel de garantie!!!

 

Grtz

Digibeta

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi, ik heb ook tig keer geprobeerd met de manier op die site maar het luk mij gewoon niet, elke keer het geeft aan dat " reading error DCU system register " , hebben jullie enig iedee wat ik verkeerd heb gedaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn broer heeft daar ook net een 9500 weg gehaald

tenminste als het de zelfde winkel is iets met astra

werdt ook verteld dat hij niet te patchen is

maar er zit loader version 505 in

en die is wel te patchen (jtag)

er is wel een nieuwe samsung met loader version 7**

en die is (nog) niet te patchen

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoi, ik heb ook tig keer geprobeerd met de manier op die site maar het luk mij gewoon niet, elke keer het geeft aan dat " reading error DCU system register " , hebben jullie enig iedee wat ik verkeerd heb gedaan ?


Hallo,

In het begin heb ik ook problemen gehad met het patchen enzo van loader 505 naar 501 met de jtag maar is uiteindelijk wel gelukt, als je even in het samsung forum zoekt naar jtag en je opend het subject over het start adress van jkeys voor het patchen( weet niet precies meer hoe ik hem heb genoemt maar iets met startadress!!!) daarin heb ik ook iets uitgelegd over dat patchen en warom ik die melding kreeg, er kunnen een paar dingen aan de hand zijn namelijk dat je het verkeerde schema hebt, er zijn namelijk meerdere versies in omloop en er zit weldegelijk een verschil in, wat het anders ook kan zijn is het start adress of je comport werkt niet helemaal lekker of 1 van je solderingen zijn niet helemaal goed, maar lees ff dat topic wat ik hier een paar maanden geleden heb opgezet misschien staat daar wat handige info in, mocht het dan nog niet lukken kan ik het ook wel voor je doen, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat als je solderingen goed zijn, want ik vind het risico te groot om bij iemand anders in zijn sammy te gaan solderen!!!! maar het zou moeten lukken heb die van mij zo'n 3 maanden geleden voorzien van bootloader 501 en werkt nog steeds als een trein, nu helemaal met die emu versie firmware ben ik helemaal blij, maar zoals ik al zei als het echt niet lukt wil ik er ook wel een keertje naar kijken, het is niet zo moeilijk namelijk!!!

Succes iniedergeval!!!

Greetz
Digi beta
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Digi Beta,, ik heb de info. over het omzetten van loader op sam9500.mirrorz gehaald, de uitleg is heel duidelijk maar de foto van de aansluitingen is een beetje onduidelijk, daarna kreeg ik van een satfan een anderen schema maar ik kreeg weer dezelfde meldingen, als je nog weet hoe je toen gedaan heb ( schematisch )dan wil ik het graag van je hebben, over je aanbod vind ik tof maar ik wil toch nog even proberen, lijk me spannend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He hallo,

 

Heb net ff een *.pdf file op het net gezet ( Schema jtag ) waarvan ik het schema heb gebruikt destijds, alleen moet je dan wel de uitleg van sat9500.mirrorz gebruiken, zo heb ik het gedaan en werkte uiteindelijk wel, meet anders je verbindingen nog een keertje door, wellicht zit er ergens een verbinding tussen die niet goed contact maakt of niet op de print binnenkomt, en probeer het ook is met een andere pc!!Tja het zou zo moeten werken, maarja je weet maar nooit!! Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag weer proberen met een PC met Win95 erop maar lukt ook niet ( weer de system register error bij het lezen ), dan maar de Penta 1.09 op de MM.Als iemand nog andere manier weet dan hoor ik het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

He hallo,

 

Had toevallig me sammy open vandaag om er ff wat cooling in te zetten en toen viel me iets op, heb het niet helemaal zitten zoals in het schema wat ik hierboven heb gezet, mijn ground zit ook op het mainbord gesoldeerd, misschien gaat er daar iets mis, weet niet of het iets uitmaakt, maar misschien is het het proberen waard, dit is zoals ik em echt heb zitten....

[afbeelding]http://www.angelfire.com/film/ramirez/9500Z.bmp[/afbeelding]

 

Succes

DigiBeta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...