jepe Geplaatst: 15 oktober 2003 Geplaatst: 15 oktober 2003 Ik overweeg een standalone dvd recorder te kopen van Philips. De dvd 70/ 75 of 80. Zijn hier gebruikers die reeds een dvd standalone dvd recorder gebruiken? Zo ja hoe zijn de ervaringen? Het is natuurlijk een vrij nieuw iets en de meesten kopen een brander voor de compu maar mij lijkt een standalone ideaal in combinatie met een sat ontvanger met harddisk. Je neemt op en wat je mooi vind copieer je zeer simpel naar dvd.
Boldor Geplaatst: 16 oktober 2003 Geplaatst: 16 oktober 2003 Ik heb een DVDR890. Uitstekende recorder en ik heb er al bijna 1 jaar veel plezier van. Helaas istie nu stuk en dat schijnt blijkbaar vaker voor te komen. Ik heb 'm net weggebracht dus erg benieuwd naar de service van Philips... Een vriend van mij heeft een Sony GX7 en het is ons opgevallen dat het verwijderen/verbergen van de reclameblokken uit een film o.i.d. op de Philips onzichtbaar is t.o.v. de Sony waar je even 'm ziet verspringen naar het volgende stuk. Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar
xinetic Geplaatst: 16 oktober 2003 Geplaatst: 16 oktober 2003 Philips heefd zich echt weer waargemaakt, mijn broer en kennis hebben beide ook een philips dvd recorder in die zelfde serie, maar ze zijn nu net iets ouder dan 1 jaar en vertonen ook al mankementen dat ie niet meer kan opnemen en afspelen, philips zal wel weer een constructiefout hebben gemaakt in het optische gedeelte van de dvd brander...........
Bigfoot Geplaatst: 16 oktober 2003 Geplaatst: 16 oktober 2003 Is het niet handiger om een harddisk receiver te gebruiken met een USB of netwerkaansluiting om zo te branden via je PC? Dan kun je makkelijk knippen, en menuutjes toevoegen etc.
marco24 Geplaatst: 16 oktober 2003 Geplaatst: 16 oktober 2003 het enige voordeel van een standalone dvd recorder is naar mijn mening ook het opnemen van tv voor kopieren van dvd's lijkt het me erg lastig ivm kopieerbeveiliging verder minder mogelijkheden met montage menu's en bitrate instellingen eenn en ander heb ik gezien bij familie (dus ik koop er geen een) een dvd brander in de pc lijkt mij handiger
Gast Geplaatst: 16 oktober 2003 Geplaatst: 16 oktober 2003 1 Tip koop nooit een philips, kheb er nu 2 liggen de dvd1000 en de 800 allebij met dezelfde mankementen, hij is nu voor de 4e keer naar philips geweest, zoals altijd nieuwe firmware en hij doet het een paar maanden daarna is het weer het zelfde verhaal, ik heb nu de Sony die het stukken beter doet en blijft doen.
Gast Geplaatst: 17 oktober 2003 Geplaatst: 17 oktober 2003 yep blijf weg bij phillips hier een dvd speler gehad 2 jaar oud 60 speel uur en naar de haaien.mooi he 900 piek weg mijn advies hetzefde koop een dvdbrander voor in de comp.veel meer mogelijkheden.met name kopiebv niet alleen nu maar ook in de toekomst. van het verschil in de aanschaf prijs koop je de goedkoopste dvdspeler en draaien die hap.
jepe Geplaatst: 17 oktober 2003 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2003 Het gaat mij vooral om programma's van de satteliet op te nemen. Dan is een stand-alone voor mij het handigst. Natuurlijk zijn er de meeste klachte ove Philips want dat is de de producent die het meeste dvd recorders in nederland verkoopt. Maar ik hoor er ook een hoop positieve berichten over. En het is ook wel handig dat je op een schijfe met een druk op de knop 6 uur kunt opnemen in vhs kwaliteit. En op een compu ben je dan steeds maar met allerlei programma's in de weer.
Gast Geplaatst: 17 oktober 2003 Geplaatst: 17 oktober 2003 dat is inderdaad wel een voordeel ja maar als je toch in vhs kwaliteit opneemt is het dan niet beter om een s-vhs aan te schaffen omdat hier het beeld vele malen beter is dan vhs plus je kunt de oude vhs banden ook nog afspelen (dit zelfs nog met beter beeld dan je van je vhs gewend bent.
Gast Geplaatst: 22 oktober 2003 Geplaatst: 22 oktober 2003 Ha, dat bewijst maar weer mijn verhaal. Philips, leuke techniek, uitvoering absoluut sheisse, 't gaat altijd veel te snel stuk Heren, kijk een naar Panasonic: DVD-RAM met 9,4Gb ondersteuning, super-stabiel, net zo betaalbaar, VEEL beter gebouwd! En gewoon op DVD-R, of voor het echte werk op DVD-RAM! PC-Data, Video-DATA, TIFF, JPG, SAT/TV opnames, 't past allemaal op 1 en het zelfde schijfje, dat ook nog eens in je PC in te lezen is met een DVD-R/RW/RAM schrijver. O.A. Lite-On, Samsung, Panasonic e.v.a. ondersteunen dat spul. 't is net of je naar je HD schrijft. SNEL, STABIEL, 100.000X herschrijfbar! Greetz, Pekka Oh ja, ik werk n iet bij Panasonic of zo, maar gebruik al 2 jaar een Samsung DVD-R/RAM, en die werkt absoluut Perfect. En binnenkort komt er een Panasonic DMR-E60 bij!
Gast Geplaatst: 22 oktober 2003 Geplaatst: 22 oktober 2003 kan de panasonic recorder ook dvd+r en dvd+rw aan??
jepe Geplaatst: 23 oktober 2003 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2003 Wat ik zo op het net lees zijn er ook een heleboel gelukkige Philips gebruikers. Het is altijd mode geweest Philips te 'bashen'. Ik weet, video 2000 was storings gevoelig, maar ook een mooie technologie. En ik heb nu nog recorders die lopen. En de cd 100, die in 1983 uitkwam draait hier ook nog. En dat was de eerste consumenten cd speler van Philips. Dus graag wat genuanceerder over Philips. Maar over de dvd recorders, de dvdr 80 schijnt een fantastische programma gids te hebben, die dagen vooruit kijkt. (iets van Gemstar) Wie o wie heeft deze recorder gebruikt.
Gast Geplaatst: 24 oktober 2003 Geplaatst: 24 oktober 2003 Hoi JePe, je geeft 't zelf ook enigzins aan. Maar goed, het gaat mij niet eens zozeer om de fabrikant, ik WEET dat je met DVD-RAM en DVD-R/RW gewoon een beter alternatief hebt dan met een +R/+RW-systeem. Check eens bij panasonic PUNT nl, staat een aardig PDF-je over DVD-RAM. En wat jij wilt doen, kan met beide systemen. Sterkte met je beslissing, Greetz, Pekka
Gast Geplaatst: 26 oktober 2003 Geplaatst: 26 oktober 2003 Voor de tweede keer binnen 10 maanden heb ik mijn Philips DVDR-890 weer teruggebracht voor reparatie. Hieronder een kleine opsomming van de problemen: Nadat de DVD geladen is in het toestel duurt het zeer lang voordat deze de DVD gelezen heeft. De recorder geeft aan in het display “READ” en dit duurt meestal 2 tot 3 minuten, of erger nog, de DVD wordt totaal niet herkent. Bij sommige DVD’s of DVD-RW’s ziet de recorder het schijfje dus helemaal niet en geeft in het display de foutmelding NO DISC of DISC ERROR. Wanneer een DVD weergegeven wordt gaat deze na ongeveer 1 uur haperen. Hij slaat soms enkele seconden over en zelfs soms hele hoofdstukken. Tijdens deze fout reageert het apparaat ook niet meer op de afstandsbediening. De enige manier om te stoppen is de STOP-knop van de afstandsbediening gedurende 5 seconden in te houden waardoor de DVD uitgeworpen wordt. Op een andere manier is stoppen dan niet mogelijk. Wanneer ik een DVD+RW schijfje wil afspelen komt de speler vaak niet verder dan het indexscherm. Soms blijft dit scherm aan/uit knipperen. Het komt regelmatig voor dat de programma’s die geprogrammeerd zijn met de timer helemaal niet worden opgenomen. Bovenstaande problemen komen voor bij voorspeelde DVD-films en DVD+R en DVD+RW. Ik gebruik uitsluitend DVD+R en DVD+RW-schijfjes van Philips. De DVD-recorder is al eens eerder bij Philips ter reparatie aangeboden, dan werd de lasermodule vervangen en werd hij voorzien van nieuwe firmware, maar na het toestel enkele weken te zijn kwijt geweest blijft het probleem zich voordoen. Bovenstaande problemen is dan ook een bekend verschijnsel bij Philips DVD-recorders. Kijk voor meer info eens op: http://www.dvdplusrw.org
Gast Geplaatst: 15 november 2003 Geplaatst: 15 november 2003 Problemen opgelost. Sinds afgelopen maandag heb ik mijn DVDR-890 terug van reparatie. Het schijnt dat Philips de problemen nu wel opgelost heeft. Ze hebben de lasermodule weer vervangen en nieuwe firmware erop gezet. Het apparaat werkt weer perfect. Ook de garantietermijn wordt verlengd, de zg coulanceregeling is zeker van toepassing als hier weer problemen mee zouden zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen