Gast Geplaatst: 16 oktober 2003 Geplaatst: 16 oktober 2003 Wie kan me helpen. Heb net een nieuwe pc met een asus P4P800 moederbord. Ik gebruik xp pro. Ik krijg de oslink niet meer aan de gang. Op oude pc had ik ook xp pro en stond de printerpoort instelling ook gewoon op epp/ecp in de bios. Ik krijg nu de poort niet goed ingesteld in de bios. Ik kan kiezen uit: Parallel Port adress: Disable; 378; 278 of 3BC Parallel Port mode: Bi-directional; EPP; ECP Als ik EPP kies dan kan ik kiezen uit: EPP versie 1.9 of 1.7 Als ik ECP kies dan kan ik kiezen uit: DMA0 of DMA1 of DMA3 Tevens moet ik kiezen uit Parallel port ICQ5 of ICQ7. Ik kom er echt niet meer uit, heb volgens mij alle mogelijkheden geprobeerd. Wie kan mij aub op weg helpen? Alvast vriendelijk bedankt.
John van Dreumel Geplaatst: 17 oktober 2003 Geplaatst: 17 oktober 2003 Hallo, Ik heb maanden problemen gehad om de oslink op mijn systeem waar XP home op draait, aan de gang te krijgen. Met alle hulp die ik gehad heb lukte het voor geen meter. De reden is mij nog steeds onbekend. Veel gezocht in het register. Op een gegeven moment alle oslink verwijzingen uit het register gehaald op één na. Er stond ergens de volgende verwijzing. \??\C:\sat\Philips\Oslink\oslink.sys (zie bijgaande foto) Even het fotootjes saven en inzoomen voor betere details. Ik heb vervolgens die directory incl. oslink.sys op die lokatie gezet en alles werkte. na MAANDEN gekl**t te hebben. Je kunt ook het programma runnen om het register op de juiste wijze aan te passen. Dit werkte bij mij toen niet. Daarnaast alle instellingen van de paralelle poort natuurlijk juist instellen. Wie weet werkt 't bij jou hiermee ook. Greetz John Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Gast Geplaatst: 17 oktober 2003 Geplaatst: 17 oktober 2003 Hoi, Bedankt voor je reaktie, zal het zeker gaan proberen maar nu weet ik nog steeds niet welke instelling (zie eerste bericht) de juiste zijn. Zijn zoveel mogelijkheden. Gegroet.
Gast Geplaatst: 18 oktober 2003 Geplaatst: 18 oktober 2003 stuur de vraag eens naar info@noisy.nl mischien kan hij je uit de problemen helpen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen