Ga naar inhoud

windows optimaliseren probleem ( experts vraag)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik ben mijn computer met winXP pro aan het optimaliseren.

Om dat te doen heb ik heel veel onzinnige dingen die vanzelf opstarten uitgeschakeld in systeembeheer services. In groepsbeleid heb vermeld dat ik niet wil dat messenger automatisch opstart bij het booten.

Ik draai ook TweakUI en cacheman om mijn computer te versnellen.

Alles draait nu ook beduidend sneller.

Helaas bots ik na al deze veranderingen op twee problemen.

Messenger blijft ondanks de instelling in groepsbeleid gewoon opstarten na het booten.

Andere probleem is dat norton antivirus autoprotect niet meer geactiveerd kan worden.

Iemand oplossing voorhanden?

Geplaatst:

was ik zonet ook mee bezig.heb vlug alles weer terug gezet

probeer alle stappen eens ongedaan te maken.

ik merkte niet veel verschil alleen dat het er allemaal wat saaier uitzag

Geplaatst:

er zijn andere programma's die ook van de mogelijkheden van messenger gebruik maken, dus mag je die niet zo verwijderen

groet

post-1-1318257835,7619_thumb.jpg

Geplaatst:

outlook xp gebruikt delen van messenger.

via de mmc kan je gpedit laden (local policy editor).

laad de bijbehorende ADM templates en daar vind je een setting welke de messenger niet start maar wel beschikbaar houd voor oa outlook.

ik weet niet precies welke registry setting dat is.

groet

mghibli2

Geplaatst:

hoi,

ik heb via reg cleaner messenger verwijderd bij de programma's die mogen opgestart worden.

gewoon aanvinken in op verwijderen drukken

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Ik wil hem niet verwijderen maar opstarten als ik dat wil en niet bij opstarten. Echter na een paar keer opstarten komt inderdaad messenger niet meer op. Hoe dat nu in 1 keer kan snap ik niet. De koppeling die messenger in outlook heeft had ik al uitstaan.

Nu zit ik alleen nog met de auto-protect van norton antivirus die niet aan wil.

Geplaatst:

hoi,

hij wordt niet verwijderd, maar gewoon niet meer opgestart bij de start van windows.

Je vind er trouwens al de programma's die mee opstarten.

Je kan het vergelijken met ms config van windows, alleen werkt het wat makelijker.

Het laat ook zien welke programma's zijn toegevoegd ( soms zelfs zonder dat je het weet), en natuurlijk je kan er je register met opschonen.

En het is gratis.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

@AlanS

Om te voorkomen dat MSN/Windows Messenger opstart kun je dit ook aanpassen in messenger zelf. Gewoon aanvinken dat die niet moet opstarten bij het starten van windows in voorkeuren.

Wat betreft Norton Autoprotect, het kan zijn dat je iets uitgezet hebt bij het uitzetten van de te starten progs dat nodig is voor autoprotect. Norton autoprotect start nog zeker zo'n 2 andere programma's op. NOPDB.exe en nvsvc32.exe geloof ik.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Geplaatst:

Gebruik eens xp antispy (zoeken via google nederlandse pagina's) daarme kun je messenger uit zetten en nog andre leuke dingen veranderen in xp.

Afz. Heino.

Geplaatst:

Heren,

bedankt voor alle support.

Soms doet een mens heel moeilijk als het heel makkelijk kan.

Inderdaad kwam ik er achter dat je in messenger ook gewoon kan aanvinken dat ie

niet automatisch opstart.

Mijn norton probleem is gedeeltelijk opgelost.

Ik heb hem opnieuw geinstalleerd en toen deed autoprotect het wel.

Echter de live update krijg ik niet op automatisch. Deze instelling gaat telkens weer uit. Bij symantic nog een programmaatje gedownload die dat zou moeten oplossen echter zonder succes.

Geplaatst:

Hoi alans,

laat je office pakket maar eens updaten met sp1 dan sp2 en dan de aparte outlook excell en word patches...

dan zul je zien dat die beter loopt...

want ook in de koppeling met deze Office pakketten zit een deel van het probleem, de lekjes die zorgen dat bepaalde commando's in kringetjes blijven draaien... of slechter nog de kans geven voor attacks van scripts ..

cheers

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

in norton zet daar de instelling eens op niet met windows opstarten.vervolgens maak je een snelkoppeling van norton en zet deze in de map opstarten.kan me herrineren dat norton en msn in conflict waren met opstarten.

Geplaatst:

Nou heren ik ben er uit.

Het zat hem in een service die ik uit gezet had.

Event log. Je vraagt je af wat die ermee te maken heeft maar dat veroorzaakte toch de problemen.

Moest wel norton opnieuw installeren voordat hij weer in orde was.

bedankt voor jullie meedenken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen