Gast Geplaatst: 17 oktober 2003 Geplaatst: 17 oktober 2003 Ik wil graag de kanalen van Panamsat op 43West gaan on tvangen op mijn flips. Vraag is wat kan ik nu het beste doen: 1/Bijv foxsports van 43West in de kanalenlijst "bij"-editen (Flashcvt) incl tranponder etc en vervolgens gaan zoeken met de schotel tot ik beeld krijg op foxsports of.. 2/Panamsat (43w) lokaliseren mbv beeper/zoeker en daarna de flips de kanalen laten zoeken of 3/ suggestie?
M_Z Geplaatst: 17 oktober 2003 Geplaatst: 17 oktober 2003 12578 H Fox Sports DVB 19850 - 3/4 Het zou moeten kunnen, de symbolrate ligt nog boven de minimale capaciteit van de tuner. De symbolrate staat echter niet standaard in de TSR. Dus die moet je toevoegen via het menu 5,6. En dan kun je via het service menu alle parameters handmatig ingeven. Dus + d en dan de transpondereditor en de kanaleneditor gebruiken. Best wel een werkje. En dan moet je met een professioneel meetapparaat de PAS6 gaan opzoeken, want met de ingebouwde meter zal dit nooit lukken. Die kijkt alleen op de standaard frequenties en symbolrates en die kun je niet aanpassen zoals je wilt. En met een satbeeper zul je wel erg veel geluk moeten hebben wil je op deze sat uitkomen. Die piept op elke satelliet hetzelfde dus weet je niet welke de juiste is. Nee ik zou het klusje niet willen klaren als ik geen professioneel meetapparaat kon gebruiken. Er zijn namelijk meetapparaten die pas signaal geven als je de gevraagde sat gevonden hebt, en dat is dus wat je nodig hebt. Of je moet natuurlijk erg veel geluk hebben, maar volgens mij is het een speld in een hooiberg. Bovendien zul je heel goed vrij zicht moeten hebben richting horizon. Deze positie vraagt voor een vrij uitzicht dat vrijwel vlak vooruit staat. Dus of je moet erg hoog staan met de schotel of je moet een vlak weiland voor je schotel hebben. Succes, M_Z
Gast Geplaatst: 20 oktober 2003 Geplaatst: 20 oktober 2003 Marc, Dank voor je reactie. Ik ga me dan eerst maar eens focussen op de Hispasat. Daarvan zijn de kanalen wel al in in de lijst aanwezig. Vraag die ik dan heb, welke frequentie moet ik bij antenne 2 instellen voor Hispsat. Of kan ik gewoon een willekeurige transponder frequentie pakken - bijv van Chanal47 FTA - en die invullen op het antenne menu? Hispasat zit op 30West, is de elevatie +/- 22 graden?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen