Ga naar inhoud


[Strong 8000] Strong 8000H dood


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met een strong 8000h die niet meer reageerd als ik hem opnieuw wil flashen.

Het probleem begon al met dat het strong loader programma de ontvanger niet herkende toen deze in de CHA mode stond.

Ik heb toch de Rebelmc4000fullv1.04 erin geflashed en halverwegen ging het fout.

 

Ik heb alle reparatie handelingen uitgevoerd die er via verschillende links hier staan maar de ontvanger reageerd niet meer alleen als ik hem uit zet komt er wat wartaal in de infobalk van het strong loader programma te staan.

 

Ik denk dat ik nu alleen maar de flash extern moet gaan programeren door deze eruit te solderen maar het rare van deze strong is dat er 2 flashic's in zitten,type AM29LV800BB met een witte sticker op 1 met de nummers 2404-081-006 V1.2 Het serie nummer begint met 02061.

Zou ik deze eruit moeten solderen en programmeren met een nieuwe loader BFC0?

 

Of heb ik nu een ontvanger voor onderdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Het lijkt er echt wel op dat jou strong goed dood is.

De enige optie is de BFC0 flashrom er uit solderen, programmeren met bfc0.bin en terug solderen.

Dan is hij weer te benaderen en kun je de firmware naar keuze er weer in zetten.

De prom met een sticker zal wel het dichtst bij de LSI64108 zitten, dit is dan de BFC0 flashrom.

 

Mocht je het niet zien zitten dan heb ik eventueel nog wel een paar euri (20) over voor de restanten.

 

Ik heb met een SRT8000 en JTAG bezig, maar ik heb een strong waar meer mee loos is, dus ik zoek nog wat studie materiaal.

 

Groeten

 

Satq

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...