TheDoctor Geplaatst: 18 oktober 2003 Geplaatst: 18 oktober 2003 Wie kan mij nu eens in duidelijke taal uitleggen waarom een 6073 regelmatig crasht met whatever voor een softwareversie, behalve de originele, als je door de BBC zenders op de Astra 28.2 zapt ? Alle andere zenders totaal geen probleem mee. Misschien een leuke vraag voor de heren softwarebakkers ? Ik weet dat deze vraag al eens eerder op dit forum heeft gestaan, maar en duidelijk antwoord is nooit gegeven. Dus .........
bvervoort Geplaatst: 26 oktober 2003 Geplaatst: 26 oktober 2003 Ik draai nu al een paar dagen zonder problemen nadat ik de ontvanger op alle kanalen omgeschakeld heb van "Multi Cam" op "Seca 2" (met de "serv" toets op de afstandbediening en volgens mij moet je dit op elke zender doen, dan even ontvanger uit om te saven). Waar ik vroeger een bijna gegarandeerde crash had door te zappen van Discovery -> BBC 2 -> Euronews -> Discovery gaat dat nu prima. Ook jouw stelling dat het alleen met de "originele" software goed werkt doet vermoeden dat de multi cam op een of andere manier de problemen veroorzaakt. Kan jij / andere lezers dit ook eens proberen en laten weten of het helpt? Misschien is het maken van een nieuwe channellist waar multi cam alleen aanstaat op de kanalen die dat nodig hebben een oplossing voor de Astra-2 crashes. /Ben
M_Z Geplaatst: 26 oktober 2003 Geplaatst: 26 oktober 2003 Citaat: Misschien is het maken van een nieuwe channellist waar multi cam alleen aanstaat op de kanalen die dat nodig hebben een oplossing voor de Astra-2 crashes. /Ben Leuk bedacht, maar dat werkt helaas niet. Je kunt alleen in het met de SERV toets (of in het Service Menu) de keuze maken voor de complete ontvanger SECA2 of MULTICAM. Het is dus niet per kanaal instelbaar. M_Z
bvervoort Geplaatst: 26 oktober 2003 Geplaatst: 26 oktober 2003 OK, bedankt - dan weet ik dat ik niet elk kanaal af hoef :-) Toch snap ik dan iets niet. Als ik bij + -> D -> Extra Opties kijk staat er bij CAM Keuze nu "Kaart", maar ik heb _wel_ beeld op (o.a.) Cartoon, Bleu, Vert en Jaune. Zo te zien kijkt de ontvanger dus toch naar de Multicam en niet alleen naar de kaart. /Ben
TheDoctor Geplaatst: 26 oktober 2003 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2003 Even snel getest, en inderdaad tot nu toe geen crash meer. De software staat dan op Seca2 ingesteld en in menu + d 5 optie 2 op kaart en optie 3 ingesteld op PBM. Op deze manier valt ook het geluid niet weg bij sommige zenders (canal rood/blauw). Alle kanalen die ik met de multicam setting kon zien kan ik nu nog steeds zien, dus als dit DE oplossing is, is mijn dochter van twee ook weer blij, zij kijkt vaak naar CBEEBEES en iedereen natuurlijk bedankt voor het meedenken.
TheDoctor Geplaatst: 26 oktober 2003 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2003 PS. aan M_Z, Misschien een goed idee om een een duidelijke handleiding voor het 'plus D' menu te (laten) maken. Ik denk dat erg veel mensen hiermee geholpen zouden zijn.
gps Geplaatst: 27 oktober 2003 Geplaatst: 27 oktober 2003 OK, ik had hier ook veel vastlopers en inderdaad zeer veel op Astra 28 oost. Nu ook op seca2 gezet en op "kaart" en "pbm" en nergens meer vastlopers. Sommige kanalen moest ik even met A de codering veranderen. Alles doet het op beide Asta's, Hotbird, Sirius en Hispasat. Ook de keys op Hispasat worden automatisch aangepast. Ik heb de standaard Nederlandse kanalen allemaal op seca2 staan met de originele kaart erin. Ook Canal+ update gaat zo elke maand goed. Ik heb een DSX 6073 met Zibi 6.31. Zeer bedankt voor de vraag van Koeki en antwoord van Bvervoort. Nu werkt het echt perfekt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen