Ga naar inhoud

Moteck met traix 78 en dreamboc

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Nou heb ik toch ff wat hulp nodig! Zoals in de titel al staat heb ik een moteck rotor met triax 78 schotel en een dreambox, nu wil ik de gotoXX functie gaan gebruiken maar hoe kom ik nu aan de lengregraad en breedtegraad?? lengtegraad is toch de Latitude?? en breedtegraad???

Tevens is het nu zo dat als ik de dreambox naar bv 19.2 laat draaien hij volgens mij de verkeerde kant op draaid!

( als ik achter de schotel staat dan zou hij naar links moeten draaien vanuit 0 graden gezien toch?hij draaid nu naar rechts)

In de handleiding van die box kan ik niets vinden hoe ik nu alles zou moeten instellen op de dreambox.

Hoop dat iemand me wat verder kan helpen!

Thx

Geplaatst:

heb je hem niet op de kop hangen?

De Moteck heeeft de stang naar beneden (niet zoals bij de Stab naar boven)

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Geplaatst:

He bedankt alvast voor de snelle reply's!

Uh nee hij hangt inderdaad naar beneden! dus met de connectors naar beneden (is standaard lijk me anders zou er water in lopen)

Bedankt voor de link ga daar ff kijken.

Uhhhh heb inderdaad de aantal graden die ik zocht gevonden maar nu vraag ik me alleen nog af moet het oost of west zijn bv bij lengtegraad? en wat moet het bij breedtegraad zijn? Dat staat daaro niet vermeld.

Geplaatst:

CoolWarez,

Breedtegraad = Latitude = noord/zuid

Lengtegraad = Longitude = oost/west

In Nederland zitten we te noorden van de evenaar en ten oosten van Greenwich, dus ongeveer 52 graden noord en 5 graden oost.

Ik ben niet zo gek mij voor normaal uit te geven.

Geplaatst:

Oke dan! Thanks gaat gelijk weer ff het dak op, kijken of het nu wil lukken.

Ik laat het nog wel ff weten.

Ohja wat staan de volgende afkortingen voor en waar moeten ze op staan?

SNR = ???

AGC = ???

BER = ???

PS. ik heb nu de ronald image erop geknald en nu loopt hij al wel de goede kant op als ik 19.2 op geef! (naar links dus) De oude firmware was the 1.05 beta ofzo van fabriek uit.

Geplaatst:

Hehe nou het werkt hoor!!!!

Mensen bedankt voor de info!!!!!!!!!

Grt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen