Gast Geplaatst: 19 oktober 2003 Geplaatst: 19 oktober 2003 hallo allemaal ik heb de nieuwe ronald op mijn db gezet maar ik kan sins die tijd geen keyupdate via internet meer doen,ik ga hier dan ook niet vragen op de url hiervoor want dat mag weer niet maar mijn vaag is wat ik van file moet aanmaken op mijn db dus het gaat om de file waar ik de url in moet zetten zodat mijn dbtje weet waar hij de softcam op het internet zoeken moet bvd henri
hullie Geplaatst: 19 oktober 2003 Geplaatst: 19 oktober 2003 Maak een tekst file aan genaamd "keyupdate.url" waarin de url staat die naar de betreffende file wijst. Upload deze file vervolgens naar /var/etc met een ftp programma. Gr, Hullie
egon Geplaatst: 19 oktober 2003 Geplaatst: 19 oktober 2003 Het beste kun je je even kort verdiepen in de editor die de dreambox heeft deze heeft de korte naam vi Je zal zien dat deze kennis je altijd van pas komt Als je dat niet wilt kun je altijd de met een echo werken en dat met een > naar de juiste plaats sturen wil je test 123 in een file krijgen doe je echo "test 123" >/var/etc/keyupdate.url Egon
Gast Geplaatst: 19 oktober 2003 Geplaatst: 19 oktober 2003 het probleem in inmidels al opgelost,bedankt daarvoor maar dat neemt nog niet weg dat dat ik graag wil weten hoe ik met de editor van de dreambox moet werken,dus als mij iemand hierover wat uitleg kan geven zou ik dit zeer op prijs stellen hoe meer ik weet hoe beter dit is en zo heeft mischien iemand anders ook nog weer wat aan deze kenis bvd henri
egon Geplaatst: 19 oktober 2003 Geplaatst: 19 oktober 2003 Ook hier kan ik je wel een tip voor geven 1) ga naar google 2) zoek op vi editor handleiding of zo iets Egon
Romeo_ Geplaatst: 19 oktober 2003 Geplaatst: 19 oktober 2003 vi werkt met modes (edit mode en command mode bijv.) [ESC]-toets = ga uit edit-mode en/of ga naar command-mode commando's : ---------------- i = insert (vanaf de volgende letter in de zin kan je [in edit-mode] letter toevoegen/intikken) o = soort insert (open een nieuw regel onder de huidige en de rest werkt als de 'i') x = verwijder een karakter (onder de huidige cursor-positie) dd = verwijder een regel : = speciaal iets zeg maar.. nu kan je o.a. de volgende file bewerkingen doen.. w = write (opslaan wijzigingen) q = quit q! = quit and ignore changes je mag de ':' commando's ook combineren wq = write and quit The Source is Out There....
Gast Geplaatst: 20 oktober 2003 Geplaatst: 20 oktober 2003 oke bedankt ik ga er eens mee aan het stoeien
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen