Ga naar inhoud


Positioner,....Echostar 3600 IP Viaccess,Silver


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Betreft: Positioner de Echostar 3600 IP Viaccess,Silver.

 

Als je Viaccess Embedded gebruikt en je wisselt van (2 tot 4 keer)arabsat naar hotbird of sirius en Nilesat dan geeft de Positioner geen signaal meer ( ik bedoeld dus als de sateliet ver weg staat)

 

Als de kaart in de losse viaccess module zit dan is bovenstaand probleem niet aanwezig.

 

De volgene stappen heb ik gesprobeerd

 

1. Orginele kart van ART.

2. Ik heb alle software geprobeert.

de laatste software hebben we gedownload op 20/10/03 versie 1000.

3. Auto Fox aan/uit.

4. Nieuwe motor en nieuwe kabel geprobeert.

Alles zonder resultaat.

 

Ik ben niet de enige met dit probleem meerdere mensen hebben dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerste vraag is wat voor motor je gebruikt. Waarom ?

 

De Echostar ontvangers hebben in het verleden nog wel eens problemen gehad met het tellen van de pulsjes die de motor bij draaien genereert en waardoor de ontvanger "weet" in welke positie de schotel zich bevind.

 

Vooral de AD3000IP en voorgaande modellen hadden hier last van maar ook de latere modellen wilden nog wel eens een pulsje vergeten te tellen. Het gekke is wel dat de ene motor veel meer problemen geeft dan de andere terwijl ze volgens mij allemaal min of meer gelijk zijn en zelfs soms uit dezelfde fabriek komen.

 

Gebruik je een Jaeger dan heb je zeer waarschijnlijk een probleemgeval. Ik heb nog geen enkele Jaeger actuatormotor goed zien werken. Diverse geprobeerd en alle hetzelfde puls probleem.

Ik gebruik nu een Strong 18" en die doet het dus wel goed. Vraag me echter niet waarom.

 

Ook de softwareversie maakt trouwens uit. De eerste softwareversies van de 7000 hadden bv. het probleem dat ze 1 of 2 pulsjes "vergaten" mee te tellen. De schotel week dus elke keer na het draaien 2 pulsjes meer af. Na een aantal malen draaien had je dan een probleem.

 

Als laatste de gebruikte kabel. Zorg ervoor dat deze netjes en goed is aangesloten. Als je een "motor error" krijgt tijdens het draaien dan is in veel gevallen de kabel hier debet aan. Gewoon nieuwe kabel monteren in dit geval, en neem goed flexibele kabel en in geen geval uit 1 kern bestaande telefoonkabel of iets dergelijks.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...