Ga naar inhoud

visio bi-sat + invacom lnb + scew instellen??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik heb mezelf maar eens verwent met wat nieuwe lnb's, nou ben ik die invacom aan het afstellen op een visiosat bi-sat ding, en staat er op de ring/kop van de lnb scew -30 tot +30 graden, nou had ik de hoogte al ingestelt (hotbird en astra) maar hoeveel graden scew moet ik nu op welke geven, ik had gezocht op scew hierzo, maar vond weinig, kan er iemand licht in de duisternis scheppen?

Thanks

Geplaatst:

Voor astra is dat ongeveer 10 graden, welke kant op moet je experimenteel maar even vast stellen.

Je ziet het gauw genoeg aan de signaal kwaliteit.

Geplaatst:

Het begint eentonig te worden... maar voor denk ik de tiende keer:

Haal bij deze lui uit de download sectie het (gratis) programma SMWLINK en je kan voor iedere satelliet de vereiste rotatie (voor het correct oplijnen van horizontaal en verticaal gepolariseerde signalen) berekenen.

Een ander alternatief is Gorbtrack, maar daar moet je zelf de zoekfuncie van sat4all maar eens voor gebruiken.

groet, skippy2

Geplaatst:

scew = rotatie....wist ik niet, maar ok, sorry voor de vraag dan, en bedankt voor het antwoord, misschien een idee om die soort dingen bij een sticky topic te posten ??? scheelt een berg zoeken (en op scew zoeken vond ik niet zinnigs....maar ok)

Thanks again

Geplaatst:
Citaat:
scew = rotatie....

Nou bijna
rotation = rotatie
scew = draai, schroef (als in bij voorbeeld 'scew cap' = een schroefdeksel)
en voor wat betreft zoeken naar scew heb je helemaal gelijk... dat levert niet veel op. Ik zal eens proberen om er iets zinnigs over op te schrijven en dat aan Gerdy en Hemertje te sturen met het verzoek het ergens'vindbaar neer te zetten...
groet, skippy2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen