Ga naar inhoud

HD externe voeding en gewoon op de IDE-aansluiting

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als test heb ik een externebehuizing misbruikt om een 120GB Maxtor 7200rpm 8mb goed en langdurig aan het werk te krijgen.

Voor deze opstelling gebruik ik een 3,5" behuizing (USB2.0) met eigen voeding en koeling, een lange ATA-133 kabel en natuur een de HD. De USB-interface gebruik ik dus niet.

De IDE-kabel sluit ik gewoon aan op de aansluiting in de Droomdoos, als ik nu het hele verhaal opstart heb ik geen hangende schermen meer.

Om de garantie te behouden moet je wel zelf een IDE-kabel kunnen maken omdat je dan de kabel door de ventilatiesleuven kan leggen en de Droomdoos en geen gaten in de behuizing hoeft te zagen.

Mijn Droomdoos blijft open tot ik 100% zeker weet dat het goed blijft gaan.

Er zijn nog veel meer mogelijkheden, ook om een dergelijke constructie in de Droomdoos-behuizing te plaatsen. Denk aan 2,5" HDD

Geplaatst:

Ik heb een IDE verlengkabeltje (plm 20cm) gekocht en die in mijn Dreambox gezet. En toen de kap er opgemonteerd (de IDE flatkabel loopt gewoon tussen het frame en de kap naar buiten) en nu heb ik dus gewoon een IDE connector aan de achterzijde van mijn Dreambox.

Dus als ik de kabel nu weer verwijder dan is de Dreambox gewoon in originele staat voor de garantie.

De spanning aal ik uit een extene voeding.

gr GTB.

Groetjes,

Gerard (GTB)

Geplaatst:

Ook een prima optie, zolang je de interne voeding maar niet gebruik

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen