Ga naar inhoud


Nokia 9200 vraagjes


voyager

Aanbevolen berichten

Gisteravond kwam ik bij iemand in een stoffig hoekje een nokia 9200 media master tegen welke in voor 25 euro mocht mee nemen omdat er toch niets meer mee te doen was ;-)

 

Oke ik heb eerder een 9500 gehad dus ik weet wel wat het ding kan ondertussen. alleen nu is mijn kennis van dboxen een beetje roestig. Om de software te kunnen uploaden moest eerst de bootloader vervangen worden. Nu start deze box op met FrankX 1.2 waarvan ik me lichtelijk kon herinneren dat het om aangepaste software ging. Betekent dit nu dat de bootloader al reeds vervangen is of kon deze aangepaste versie gewoon geladen worden met de standaard bootloader?

 

Ik ben verder niet zo zeer thuis in de amon cam, welke versie werkt hier het beste? Hoe hoger kwa versie nr hoe beter? Als er trouwens iemand is die niet al te ver van Alkmaar afwoond en ervaring heeft met het vervangen van de eprom en zou willen helpen zou ik dat erg op prijst stellen ;-) Ik kan hem zelf wel vervangen maar iemand met wat meer ervaring lijkt me veiliger ;-)

 

Regards Sebastian

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


de bootloader versie kan je heel makkelijk controleren door even de spanning eraf te halen en er weer op te zetten. zodra de spanning op het apparaat komt staat er in het display heel even je versie bootloader.

mocht dit b200.uns of b210.uns zijn dan zit je goed en kan je het verder alleen met een nulmodemkabel (seriëel) of via een scsi-kabel (+ controller) af.

Mocht je geen goede bootloader in de ontvanger hebben zitten dan heb je een BDM-interface nodig.

 

documentatie over BDM-interface

documentatie over software/firmware

documentatie over Amon/Allsas

 

suc6,

merDe

 

 

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

De bootloader is inderdaad b200.uns alleen echt babbelen wil hij niet. Met een 0 model kabel geprobeerd met dvb edit enige reactie te krijgen maar tervergeefs, ook nokia serial download wil niet en gaat onder xp zelfs onderuit.

 

Scsi wil ook niet, ik kon me herinneren dat mijn oude box als id herkent werd als nokia rulez of iets in die richting deze blijft heel erg stil. Kan het zijn dat dvbedit gewoon niet lekker draait onder xp? Me kabel is goed en ik heb nu 3 pcs gehad en 2 scsi kaarten.

 

Dan maar dvb2000 er in zetten met een bdm interface ?

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...