Ga naar inhoud


Waarom geen 4000 ipv de 5000?


jepe

Aanbevolen berichten


Je kunt natuurlijk specs tegenover elkaar legggen, maar hoe bevalt het in de praktijjk. Zul je vaak 2 programma's uit zelfde stream tegelijk opnemen? Hoe werkt het overzetten op harddisk. Dat soort zaken. Ik neig naar de 4000 vanwege de prijs en nagenoeg zelfde mogelijkheden. Als ik tenminste een externe harddisk aansluit. (makkelijk overzeten op computer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de svhs heb je altijd mindere kwaliteit dan via de scart direkt want er is altijd verlies via de surround versterker tenzij je er 1 hebt met scart aan sluitingen of 1 van een paar duizend euro.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jepe:

Citaat:
Zul je vaak 2 programma's uit zelfde stream tegelijk opnemen?

 

Het hoeft helemaal niet uit dezelfde stream. Je kan twee totaal verschillende streams (zelfs een vanaf ASTRA, en de andere vanaf HOTBIRD) zijn. Dus dat is onzin.

Wel dan als je de derde wilt bekijken, moet deze uit een van de andere twee zijn, met dezelfde polariteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke je moet kopen is lastig om te beoordelen.

 

De 4000 functioneert zeer waarschijnlijk optimaal. Alle bugs zullen eruit zijn. Dat is een groot voordeel. Hij is ook een stuk goedkoper dan de 5000 en dat is natuurlijk ook een belangijk aspect.

Aan de andere kant is de 4000 nu al redelijk een veroudere machine dus laat staan over een jaar of 2. De 5000 heeft nog wel wat bugs maar het is ook leuk om mee te maken als je de nieuwste firmware erin hebt gedaan dat jou machine weer wat beter is. Ook de USB 2.0 is heel erg lekker. Je pompt je opgenomen films heel snel over naar je PC. Ookkan je 2x opnemen en 1 kijken. Ik neem ook veel op van radiozenders, kan nog steeds 1 tvzender opnemen en gewoon een andere kijken.

 

Verder gaf Bigfoot het ook al aan.....hij is veel mooier dan de 4000 en dat is zeker ook geen onbelangrijk punt. Maar over smaak valt niet te twisten.....

 

Als jebudget het toe laat zou ik zeker voor de 5000 gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Via de svhs heb je altijd mindere kwaliteit dan via de scart direkt want er is altijd verlies via de surround versterker tenzij je er 1 hebt met scart aan sluitingen of 1 van een paar duizend euro.


Maar daar heb je geen last van als je de SPdif (optisch) gebruikt.
Groet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...